تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

روایت خدمت؛ ۲ سال با دولت مردم

روایت خدمت از نگاه مردم/ اطلاع رسانی شفاف مساوی امید به آینده

روایت خدمت از نگاه مردم/ اطلاع رسانی شفاف مساوی امید به آینده
تهران - مردم و برخی از غرفه داران حاضر در نمایشگاه روایت خدمت معتقدند که تبلیغات و اطلاع رسانی دقیق‌ و شفاف درباره عملکرد و اقدامات دولت و برپایی دائمی چنین نمایشگاه‌هایی به امیدآفرینی و رشد و توسعه کشور در آینده کمک خواهد کرد.

 دولت مردمی شعاری است که آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر مسئولان از ابتدای فعالیت سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند و همواره در سفرهای استانی و دیدار چهره به چهره با مردم تمامی همت خود را به کار بسته‌اند تا به این شعار جامه عمل بپوشانند.

نمایشگاه روایت خدمت که از چهارم شهریور در سالن‌های ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر شده و بازدید نیز برای عموم آزاد بود، علاقه مندان تا امروز هفتم شهریورماه که آخرین روز این نمایشگاه بود، می‌توانستند از بخش های مختلف و فعالیت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در قالب بیش از ۳۰ غرفه بازدید کنند.

این نخستین بار بود که دولت سیزدهم پس از فعالیت ۲ ساله خود مهمترین اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی را به نمایش گذاشت.

هر یک از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این نمایشگاه تلاش کردند با چاپ بروشور و تزئین غرفه‌های خود با عکس‌ها و تصاویر مختلف حاصل خدمت رسانی دولت سیزدهم را در معرض دید مردم قرار دهند.

در آخرین روز این نمایشگاه برخی از بازدید کنندگان و غرفه داران به سوالات خبرنگار ایرنا درباره کیفیت و کمیت برگزاری چنین رویدادهایی برای شفاف سازی و اطلاع از اقدامات دولت و ارزیابی خود از نمایشگاه روایت خدمت پاسخ دادند که در ادامه می‌خوانید.

صرف زمان بیشتر برای پیش تولید برگزاری نمایشگاه سبب ارتقاء کیفیت آن می‌شود

احمدی یکی از بازدید کنندگان در گفت و گو با ایرنا گفت: یکی از محاسن نمایشگاه حضور حداکثری بیشتر ارگان‌ها و سازمان‌ها بود که با تلاش بخش اجرایی دولت، عملکرد موفق این دستگاه‌ها در ۲ سال گذشته به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این چند روز برخی از وزرا با حضور در نمایشگاه، جلوه بهتری به نمایشگاه بخشیدند. همچنین بازدید رییس جمهور و معاون اجرایی رییس جمهور در روز پایانی سبب شد نمایشگاه روز شلوغی را پشت سربگذارد.

احمدی تصریح کرد: چنین رویکردی سبب می‌شود دستاوردهای دولت بیشتر دیده شده و خلاقیت بهتری در نحوه اجرا انجام شود.

تبلیغات و اطلاع رسانی بهتر به حضور بیشتر مردم در نمایشگاه کمک می‌کند

ایزدپناه دیگر بازدید کننده نمایشگاه خدمت به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه روایت خدمت برای نخستین بار برگزار شد و به طور قطع با اطلاع رسانی بیشتر ، مردم اشتیاق لازم برای حضور در این رویدادها دارند .

وی ادامه داد: برای برگزاری برخی از نمایشگاه ها تبلیغات گسترده در سطح شهر صورت می گیرد که این امر باعث می شود مردم از آنها مطلع شده و برای بازدید برنامه ریزی کنند.

وی یادآور شد: اگر برنامه ریزی دقیقی برای حضور حداکثری همه دستگاه و بخش‌های مختلف در این گونه نمایشگاه ها فراهم شود، قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ایزدپناه یکی از مزایای نمایشگاه روایت خدمت را انجام خدمات همزمان به مردم عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه سازمان ثبت احوال کشور همزمان با حضور در نمایشگاه، میز خدمت به مردم برای تعویض شناسنامه در دستور کار خود قرار داد که این نوع برنامه ریزی به حضور بیشتر مردم ختم می‌شود.

این بازدید کننده تاکید کرد: اگر ارگان‌هایی که خدمت به عام مردم دارند، در این فضا بخشی از این خدمت مربوط به خود را ارائه دهند، قطعا در سال‌های آینده شاهد رونق بیشتر چنین نمایشگاه‌هایی خواهیم بود.

می‌توان دستاوردهای دولت را در قالب‌های خلاق به دانش آموزان معرفی کرد

رفیعی از غرفه داران این نمایشگاه بود که خبرنگار ایرنا گفت: در نمایشگاه روایت خدمت برخی از وزرا از جمله وزیر اقتصاد حاضر شدند و به تشریح دستاوردهای حوزه کاری خود پرداختند که همین موضوع بر کیفیت نمایشگاه اضافه کرد.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه با وجود اینکه بسیار خوب برگزار شد، ولی جا دارد نمایشگاه دائمی برای دستاوردهای دولت با ساز و کار خاصی برای ارائه به همه اقشار جامعه حتی دانش آموزان برگزار شود که تاثیر بسزایی در بین اقشار مختلف مردم ایفا خواهد کرد.

رفیعی با بیان اینکه باید از ظرفیت مدارس برای آشنایی آنها با دستاوردهای دولت استفاده کرد، گفت: بایددانش آموزان را در قالب‌های خلاق مانند فیلم، بازی یا فناوری‌های یارانه‌ای با دستاوردهای دولت آشنا کرد تا در آینده آنها بتوانند زمینه ساز رشد و توسعه بیشتر کشور در بخش های مختلف شوند.

نمایشگاه سبب ارتباط بیشتر تولیدکنندگان با دستگاه‌های اجرایی شد

رسولی دیگر غرفه دار حاضر در این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مزیت‌های نمایشگاه روایت خدمت، وجود مسئولان بخش‌های مختلف و حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه بود که سبب شد آنها مشکلات و چالش‌های خود را با مسئولان مطرح کرده و از آنها ایده بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که چنین نمایشگاهی در سال‌های آینده در فضای بزرگتری برگزار شود تا بخش‌هایی که امکان حضور در آن را نیافتند، بتوانند سایر دستاوردهای دولت را ارائه دهند.

اولین نمایشگاه روایت خدمت که از چهارم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده بود عصر امروز به کار خود پایان داد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.