تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

اعطای گواهی درجه یک هنری به هنرمند ایلامی

اعطای گواهی درجه یک هنری به هنرمند ایلامی
نگاه اقتصاد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اعطای گواهی‌نامه درجه یک هنری به مهدی نورمحمدی هنرمند ایلامی در رشته کارگردانی فیلم مستند خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، علی هوشمند با بیان این خبر گفت: با حکم شورای ارزشیابی هنرمندان سینمایی و طبق مستندات و مدارک ارائه شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته تخصصی سینمایی و شورای ارزشیابی هنرمندان، با درخواست اعطای نشان درجه یک هنری به مهدی نورمحمدی؛ کارگردان و مستندساز ایلامی موافقت کرد.

وی با بیان اینکه این شورا در بررسی‌های خود هیچ‌یک از سوابق دیگر متقاضیان جز سوابق هنری را مد نظر قرار نداده، افزود: با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد، گواهی‌نامه تخصصی هنری صادر می‌شود و گواهی‌نامه‌ها پس از تأیید اعضای شورا به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و به هنرمندان تقدیم می‌شود.

هوشمند افزود: این درجه هنری جایگزین مدرک علمی یک هنرمند است و هنرمندانی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند و یا مدرک دانشگاهی آنها آن سطح را نمی‌پوشاند، این فرایند را طی می‌کنند و پس از مدتی درجه هنری دریافت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در ادامه بیان کرد: روند دریافت نشان درجه یک هنری به این صورت است که مدارک هنرمندان ابتدا در کمیته‌های تخصصی در معاونت هنری و سایر معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مانند معاونت سینمایی که هر کدام کمیته‌های هنری خاص خود را دارند، بررسی می‌شود و بر اساس جدول امتیازات و میزان تخصص و توانمندی هنری آنها، توسط داوران، ارزشیابی و در نهایت به آنها درجه هنری داده می‌شود.

وی در ادامه افزود: ارزشی که مخاطبان و مردم برای هنرمندان قائل هستند از ارزش این نشان بالاتر است و مهدی نورمحمدی از هنرمندان خلاق استان است که خلاقیت هنری ایشان در ذهن مردم و تاریخ یک جامعه خواهد ماند.

گفتنی است شورای ارزشیابی هنرمندان به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا نماینده تام‌الاختیار وی و اعضایی چون نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، نماینده فرهنگستان هنر و دو تن از استادان برجسته ادبی و هنری به پیشنهاد شورا و تصویب در شورای هنر شورای انقلاب فرهنگی، تشکیل می‌شود.

مهدی نورمحمدی (زاده ۲۲ شهریور ۱۳۵۸ در ایلام) فیلمساز و عکاس ایرانی است که برنده سیمرغ بلورین سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای مستند در پناه بلوط بوده و اغلب آثار وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را کسب نموده‌است.

از جمله مهمترین جوایز مهدی نورمحمدی می‌توان به جشنواره‌های حیات وحش ژاپن، گرن پارادیزو ایتالیا، نامور بلژیک، منیگوت فرانسه، ماتسالو استونی و شوالیه طلایی روسیه اشاره کرد.

آخرین اثر این هنرمند ایلامی، مستند بلند آواز جغد کوچک، در بیست و ششمین دوره‌ی جشنواره فیلم گرن پارادیزو ایتالیا موفق به دریافت دو تندیس از این فستیوال معتبر اروپایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.