تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

روایت خبرنگار ایرنا از شوق و شور مردم برای دیدار با رهبرانقلاب؛

سلام مردم سیستان و بلوچستان را به رهبری رساندیم/ دیدار با معظم له بزرگترین آرزویمان بود

سلام مردم سیستان و بلوچستان را به رهبری رساندیم/ دیدار با معظم له بزرگترین آرزویمان بود
زاهدان- مردم سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی امروز بیشتم شهریور به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند دیداری از جنش وحدت و همدلی که تسلی خاطر مردم این استان‌ها و نقشه راهی برای مسوولان شد تا در جهت رفع مشکلات تلاشی جهادی داشته باشند.

 

به گزارش ایرنا، اواخر سال ۱۳۸۱ بود که رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی سفر کردند از آن روزها تاکنون حدود ۱۵ سال زمان می‌گذرد روزها و ساعت‌ها، دقایق و ثانیه‌هایی که مردم در شوق دیدار یار لحظه شماری می‌کردند تا اینکه پس از اعلام خبر «بشارت دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۰ شهریور» از سوی نماینده ولی فقیه در استان، مردم ولایت مدار این نقطه از ایران اسلامی سر از پای نشناختند و با طی کردن کیلومترها راه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی خود را مهیای سفر به تهران کرده و امروز آرزویشان محقق شد.

شوق دیدار رهبر انقلاب اسلامی در میان شیعه و سنی، زن و مرد، پیر و جوان، نوجوان و دانشجو که هر کدام مشتاق بودند خود را به وصال یار برسانند نزدیک شد و در این میان شور و شوق جوانان بویژه دهه ۸۰ و ۹۰ها و یا افرادیکه دیدار اولی بود و سر از پای نمی‌شناختند خود ماجرای دیگری داشت.

این محبت و اشتیاق دیدار نشان داد که مسیر رابطه ولی فقیه و مردم دوطرفه است و همانطور که مردم علاقه و ارادت نشان می‌دهند، رهبر انقلاب اسلامی هم نگاه خاص و محبت آمیز دارند.

ایشان ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰ و در ششمین روز سفر به دیار کرمانشاه در جمع مردم این شهر از روزها و سال‌هایی سخن گفتند که در دوره ستم‌شاهی به سیستان و بلوچستان تبعید شدند و فرمودند: « من خودم در بلوچستان تبعید بودم. از آن زمان تا حالا با علمای سنی حنفی شهرهای بلوچستان – ایرانشهر و چابهار و سراوان و زاهدان – با آنهایی که بحمدالله زنده هستند، رفیقیم، نزدیکیم، صمیمی هستیم. من آنجا تبعیدی بودم، دستگاه‌ها نمی‌خواستند بگذارند تلاشی از سوی ما انجام بگیرد؛ اما در عین حال ما گفتیم بیائید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد شیعه و سنی را در این شهر نشان بدهیم؛ که این مسئله‌ هفته‌ وحدت – ولادت نبی اکرم در دوازدهم ربیع‌الاول به روایت اهل سنت، و در هفدهم ربیع‌الاول به روایت شیعه – آن روز به ذهن ما رسید و در ایرانشهر آن را عمل کردیم؛ یعنی از دوازدهم تا هفدهم جشن گرفتیم. این یک فکر عمیقی بوده است، مال امروز و دیروز نیست.»

بازخوردهای یک دیدار شیرین

مولوی یوسف گرگیچ از علمای اهل سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از دیدار مجدد رهبر انقلاب بسیار خوشحال هستم، افزود: اینبار به همراه خانواده برای بیعت با ولی امر مسلمین در این جمع که شماری از مردم خونگرم سیستان و بلوچستان هم حضور پیدا کردند، حاضر شدم و شوقی وصف نشدنی دارم که نمی توانم آن را بیان کنم.

وی ادامه داد: قبل از آغاز فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان یک شهروند اهل سنت سلام مردم سیستان و بلوچستان و خانواده معظم شهدا را به محضر ایشان رساندم و در ادامه درخواست چفیه ایشان را کردم؛ که این آرزوی ما محقق شد و تیم حفاظتی بیت رهبر معظم انقلاب مشخصات بنده را گرفتند و اعلام کردند که علاوه‌بر چفیه، هدایای معنوی نیز از سوی رهبر معظم انقلاب برای ما ارسال خواهند کرد.

از دیدار با رهبر انقلاب حس خوبی دارم

علی خیاطی خود را یک دانشجو معرفی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: دیدار نزدیک با رهبر انقلاب آرزویم به عنوان یک جوان دهه هشتادی بود؛ هنگامی که با من تماس گرفته شد و اعلام کردند که قرعه به نام من افتاده که به دیدار مقام معظم رهبری بروم از شنیدن این خبر شوقی وصف نشدنی داشت و از لحظه ای که چهره ایشان را از نزدیک دیده ام به گونه ای خوشحال هستم که با یادآوری آن اشک شوق از چشمانم سرازیر می شود.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اولین بار است به دیدار حضرت آقا نائل شده، افزود: به عنوان یک جوان ایرانی این قول را می‌دهم تا جان در بدن دارم از ولایت فقیه حمایت کرده و راه شهیدان را سرلوحه کارهایم قرار دهم.

به گفته این جوان دهه هشتادی؛ این زیارت را هدیه امام حسین (ع) به خود تلقی می کنم چرا که امسال در مرز میرجاوه خادم زائران اربعین حسینی از کشور پاکستان بودم و نتیجه دعاهایم در اربعین حسینی علاوه بر کربلای معلی، دیدار نزدیک با رهبر انقلاب بود که اجابت شد.

دعای ما سلامتی و طول عمر برای رهبر انقلاب است

محمد گلوی یکی دیگر از مردمان دیار وحدت و همدلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از بزرگترین آرزوهای من دیدار با مقام معظم رهبری از نزدیک بود، تاکید کرد: خوشحالم که امروز به این آرزو رسیدم، تنها خواسته من و خانواده‌ام سلامتی و طول عمر برای رهبر انقلاب است.

علی شهرکی از شهروندان زابلی نیز با بیان اینکه خیلی ها آرزوی این دیدار را داشتند که نصیبشان نشد، گفت: وقتی خبر ملاقات رهبر انقلاب را به ما دادند از خوشحالی تا دقایقی سکوت کرده بودم، سال ها بود شوق دیدار رهبر را داشتم امروز این آرزویم محقق شد و آمده‌ام بگویم تا زمانی که جان در بدن دارم از ولایت فقیه دست نخواهم کشید.

تلاش‌های دشمن نقش بر آب شد

البته کاربران فضای مجازی هم دست به کار شده و در صفحات شخصی خود در توئیتر نوشتند: تلاش‌های دشمن برای ایجاد فاصله بین قوم بلوچ و ایران اسلامی نقش بر آب شد.

“معین پیش‌قدم” یکی از کاربران توئیتری نوشت: شوق دیدار جمعی از برادران بلوچ و اهل سنت با رهبر عزیزمون تیری است بر قلب صاحب رسانه‌های معاند؛ کاش ما هم از این دیدارها داشتیم. ‎#لبیک_یا_خامنه_ای

امان‌الله جهان‌گیری نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: ‏اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من | دل من داند و من دانم و دل داند و من | خاک من گل شود و گل شکفد از گل من | تا ابد مهر تو بیرون نرود از دل من ‎#شوق_دیدار ‎

سیدبلوچ از دیگر فعالان فضای مجازی سیستان و بلوچستان هم نوشت: در روزهای مونده تا دیدار مردمان سیستان و بلوچستان با رهبری؛ دقیقا دوشنبه ۲۰شهریور۱۴۰۲،این ‎شوق دیدار تو دل‌های قوم سیستانی و بلوچ و در همه محافل و اذهان عمومی سرزمین وحدت ایران موج میزنه؛ شاید باورتون نشه این همبستگی جوریه که داد و فریاد رسانه‌های معاند رو درآورده ‎#لبیک_یا_خامنه_ای

و اما نکته پایانی

آری دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم سیستان و بلوچستان آرزوی بزرگی بود که برآورده شد؛ بی شک این دیدار می‌تواند نقطه عطفی برای مردم استان باشد.

به گزارش ایرنا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی»، با قدردانی از همراهی دیرینه و مستمر مردم مومن و علمای شیعه و اهل تسنن این مناطق، مراقبت و هوشیاری ملت‌ها و مسوولان کشورها را به‌ ویژه در دوران تحولات بزرگ جهانی کاملاً ضروری خواندند و با اشاره به نقشه دشمن برای تحریک نقاط بحران‌ساز در ایران گفتند: تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی دو هدف اساسی و جدی آنها است اما ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.