تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

پاکسازی مهران از زباله و پسماند تا اواسط هفته جاری تمام می شود

پاکسازی مهران از زباله و پسماند تا اواسط هفته جاری تمام می شود
ایلام - شهردار مهران گفت: روند پاکسازی شهر، پایانه های برکت و پایانه مرزی مهران از زباله و پسماند به طور کامل تا اواسط هفته آتی به اتمام می رسد.

“جلال محمدی” اظهار کرد: پاکسازی معابر، کوچه ها و جداول تمام مناطق شهر مهران از زباله و پسماند تا فردا تمام می شود و هم اکنون بخش عمده ای از شهر پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه یک روز بعد از اربعین عملیات نظافت شهر مهران آغاز شد، افزود: همچنین شهرداری مهران متولی پاکسازی و نظافت پارکینگ های یک و ۲ اربعین بود ک نظافت این پارکینگ بزرگ نیز به طور کامل به پایان رسید.

محمدی ادامه داد: شست و شوی معابر و جداول و سایت های موقت جمع آوری زباله مهران نیز با استفاده از تانکرهای آبی که از طرف شهرداری های آسمان آباد، دهلران و دره شهر به کمک شهرداری مهران آمده اند انجام می گیرد.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه نیروی انسانی شهرداری مهران جوابگوی حجم نظافت شهر مهران نبود، از ۲۵ نفر کارگر روزمزد برای نظافت و پاکسازی شهر استفاده شد.

شهردار مهران ادامه داد: تاکنون یک هزار تن زباله و پسماند از داخل شهر مهران و پارکنیگ بزرگ اربعین جمع آوری شده است که ۸۰ درصد آن پسماندهای قابل بازیافت و ۲۰ درصد آن را زباله های دورریز تشکیل داده است.

محمدی در مورد پاکسازی محدوده پل زائر، پایانه مرزی شهید سلیمانی و پایانه مسافربری برکت هم گفت: نظافت و شست و شوی این مناطق بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از ادوات و ماشین آلات شهرداری مهران است.

وی یادآور شد: پس از جمع آوری زباله های باقیمانده از زائران اربعین، زباله های دورریز از پسماندهای قابل بازیافت تفکیک و به سایت اصلی دفع زباله در خارج از شهر مهران منتقل می شود.

محمدی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری و تعامل خوب زوار، مسئولان و موکب داران، میزان خسارت به زیرساخت های عمران شهری مهران در اربعین امسال در مقایسه با سنوات گذشته بسیار کمتر بود.

وی در مورد فعالیت شهرداری های استان های معین در ایام اربعین حسینی و تردد زوار، یادآور شد: شهرداری استان های مازندران، مرکزی، البرز و منطقه ۱۱ تهران با شهرداری مهران در مدت حضور زائران نسبت به پاکسازی و نظافت شهر مهران و پارکینگ اربعین همکاری داشتند.

شهردار مهران اظهار کرد: همچنین نیروهای شهرداری مهران و مازندران وظیفه نظافت پایانه مسافربری برکت، شهرداری منطقه پنج تهران میدان اربعین و پایانه مرزی شهید سلیمانی و شهرداری منطقه ۲ تهران نیز از نقطه صفر مرزی تا مرز زرباطیه به سمت عراق را بر عهده داشتند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است.

شهر مهران ۱۷ هزار جمعیت دارد که در ایام تردد زائران اربعین جمعیت شناور این شهر اعم از زائران، نیروهای نظامی و انتظامی، اداری، امدادی و خدماتی از استان های مختلف کشور به بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می رسد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.