تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

هنر، فرهنگ و تمدن از شاخص های بارز مردم ایلام است

هنر، فرهنگ و تمدن از شاخص های بارز مردم ایلام است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه هنر، فرهنگ و تمدن از شاخص های بارز مردم ایلام است، گفت: مردم این استان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته اند که لازم است به زبان هنر بیان و معرفی شود.

به گزارش ایرنا، “محمدسبحان حسنی” شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره طنر” تی تالی” در شهر ایوان، اظهار کرد: هنر، فرهنگ و تمدن از شاخصه های بارز مردم استان و شهرستان ایوان است و نقش مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: مردم استان ایلام و شهرستان ایوان مردمی که بیگانه ستیز هستند و نسبت خاک و وطن خود حساس بوده و ذره ای از خاک ایران عزیز را در دوران دفاع مقدس نگذاشتند که در دست دشمن بیافتد و در طول این هشت سال، جانانه از میهن اسلامی دفاع کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام افزود: امروز برنامه های که وزیر فرهنگ و اسلامی در مرکز استان داشتند، حاکی از شناخت کامل وی و معاونین وزرات متبوع، به حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و نیازهای استان بود و آنچه که از سوی نمایندگان و امام جمعه مطرح شد، با خوشرویی اجابت و دستور پیگیری دادند.

وی بیان کرد: انتظار می رود که در سفر وی و سفر آتی رییس جمهور به استان شاهد رفع خیلی از تنگناها در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای باشیم.

حسنی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره طنز در شهرستان ایوان که توسط هنرمندان استان و استان های همجوار از جمله همدان، لرستان و مرکزی برگزار شد، موجب ایجاد فضای شادی و نشاط در استان شد که جای قدردانی دارد.

مردم ایلام همانند درختان بلوط در دفاع از نظام اسلامی استوار هستند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به رشادت های مردم ایوان در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هر جا نظام اسلامی نیاز به حضور داشته است، جوانان راست قامت ایوانی، سینه سپران گلوله های دفاع از تمامیت ارضی نظام بودند.

” علی اکبر بسطامی” یادآور شد: شهدای ایوان که نام آور بودند، هرجا که نیاز بود جانانه در مقابل دشمن ایستادند و با شجاعت از خاک کشور دفاع کردند تا وجبی از خاک این کشور جدا نشود.

وی بیان کرد: ایوان یک شهرستان مهاجرپذیر است و هیچ‌گاه در دوران سخت دفاع مقدس مردم ایوان تن به مهاجرت ندادند، چرا که از پیشینینان خود یاد گرفتند که به سان درختان بلوط استوار باشند، شهروندان این دیار مردم روزهای سخت وخطرند.

بسطامی با اشاره به مطالبات و مشکلات مردم شهرستان ایوان، یادآور شد: بیان هنر یعنی اینکه بیان سختی هایی که اگر امروز بحث شود، آیندگان می گویند افسانه است، جوانان این منطقه در زمان دفاع مقدس با دلاورمردی های جوانان این دیار با تن خود روبروی تانک های دشمن ایستادند و جان خود را مقابل تانک ها قرار دادند تا یک وجب از خاک شهر تحت تصرف بعثی ها قرار نگیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر قرار است فیلم سینمایی تولید شود باید مظلومیت شهادت عزیزانی که حماسه سازان سومار بودند را به تصویر کشیده شود، تا دیده شود چه کسانی از خاک چگونه دفاع کردند.

خانه ” هوره” در ایلام راه اندازی شود

نماینده دیگر مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: مردم شهر ایوان، مردمانی یک رنگ وبا اصالت هستند، مسئولان در فضایی حرکت کنند از اصالت مردمان این دیار حفاظت کنند.

” سارا فلاحی” تصریح کرد: امروز، دشمنان از دروازه فرهنگ، اقتصاد و فرهنگ ما را به توپ بستند، بخشی از مشکلات ناشی از طراحی دشمن و بخشی هم از کسانی است که در داخل متولی فرهنگ می کنیم، نباید به این افراد اجازه داد، چرا که حاصل و آورده این قشر، چیزی جز فروپاشی این سرزمین نیست.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود در سطح کلان و خُرد در مسولیت های فرهنگی از افراد شاخص استفاده شود، ابراز کرد: کمک به زیرساخت های فرهنگی در همه شهرستان های استان ایلام نیاز است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره طنز” تی تالی” در شهر ایوان؛ بیان کرد: این جشنواره را عمدتا مردم برگزار کردند از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میخواهیم مجتمع فرهنگی در حال احداث شهر ایوان را کمک مالی کنند.

فلاحی یادآور شد: به هنرمندان این استان توجه اساسی شود تا فرهنگ ایثار و شهادت ترویج و گسترش پیدا کند، به وضوح می بینیم که دنیا با دلار و یورو به جنگ‌ ما آماده است، ما نمیتوان با دست خالی به جنگ با دشمن برویم، باید به رسانه ها ‌و هنرمندان توجه خاص شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود رسانه های مکتوب محلی در حوزه تبلیغات نفت و گاز ورود کنند، رتبه بندی پایگاه های خبری اساسی و واقعی باشد، انتظار می رود به حوزه های مختلف هنری در استان توجه شود، یکی از علایق مردم و سروده های تاریخی مردم “هوره است”، لازم است که خانه “هوره” در این استان راه اندازی شود.

فلاحی تاکید کرد: در همه بخش ها به مشکلات معیشتی هنرمندان توجه شود، مردم استان ایلام نه تنها در کشور بلکه در دنیا حرف برای گفتن دارند، ما با داشته های همین مردم استان می توانیم مرزهای عقیدتی و فرهنگی دنیا را فتح کنیم، اعتبار ویژه برای فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته و از روح هنر حفاظت شود.

به گزارش ایرنا، دومین جشنواره دائمی تئاتر طنز “تی تالی” استان ایلام از ۲۹ لغایت ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در شهرستان ایوان برگزار شده است.

این جشنواره با هدف تقویت فضای شادی و نشاط برای عموم جامعه به ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان، زمینه‌سازی برای هنرمندان و گروه‌های نمایش استان در جهت رشد تولید آثار نمایشی طنز، غنی سازی اوقات فراغت اقشار جامعه و ایجاد فضای رقابت سالم برای گروه‌های نمایشی برگزار شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.