تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد:

طراحی احداث شهرک مسکونی، فرهنگی و علمی در مهران/ طراحی تونل ۸۸۰ متری در مسیر تنگه رازیانه

طراحی احداث شهرک مسکونی، فرهنگی و علمی در مهران/ طراحی تونل ۸۸۰ متری در مسیر تنگه رازیانه
پویاخبر - مدیرکل راه و شهرسازی استان از طراحی شهرک مسکونی، فرهنگی و علمی به مساحت ۷۰۰ هکتار در منطقه آزاد تجاری مهران خبر داد و گفت: طراحی اولیه طرح آماده است و در صورت اجرا یک پروژه عظیم در این ناحیه شکل خواهد گرفت.

دوستی به طراحی تونل در مسیر تنگه رازیانه در جهت حذف نقاط حادثه خیز اشاره کرد و گفت: در این راستا بر اساس تامین اعتبارات لازم تونلی به طول ۸۸۰ متر طراحی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در ادامه با بیان این که ۳۵ هزار میلیارد ریال طرح راهسازی دراستان با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در دست اجراست، افزود: این طرح‌ها شامل ۷۳ طرح عمرانی راه و شهرسازی و ۱۵ طرح شرکت زیرساخت است.

ایشان از تونل کبیرکوه به عنوان یک طرح مهم یاد کرد و گفت: طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که حفاری و کف‌برداری آن به پایان رسیده و هم‌اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ و احداث جداول کناری هدایت آب است.

دوستی با اشاره به این که چهار هزار و ۲۴۰ متر از لاینینگ تونل کبیرکوه به پایان رسیده، افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار تا دهه فجر عملیات لاینینگ و زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان می رسد.

این مسئول با ذکر این مطلب که مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان دارای ۱۱ کیلومتر عملیات راهسازی است، خاطرنشان کرد: ۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر در مرحله روسازی و آسفالت و پل زیر گذر آن نیز احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راهسازی درحال انجام و در مجموع ۹ رشته تونل و گالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر احداث شده است.

ایشان اضافه کرد: تا کنون هزار و ۶۸۰ متر لاینینگ این تونل‌ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده اند به انجام رسیده است.

مهندس دوستی اظهار داشت: برای تجهیز تهویه تونل، اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال نیاز است و بر اساس برنامه زمانبندی درصورت تأمین اعتبار و مساعد بودن شرایط پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر امسال این قسمت از مسیر نیز تکمیل شده و زیر بار ترافیک رود.

ایشان اعتبار لازم برای تکمیل تونل کبیرکوه را در مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در ادامه به طرح های اربعین اشاره کرد و گفت: طرح های مختلفی در حوزه راهسازی از حمیل تا مهران و پایانه مرزی تعریف شده که بخش مهمی از این پروژه ها تا اربعین تکمیل شدند.

دوستی با بیان این که در ایام اربعین امسال و با تلاش شبانه روزی اداره کل راه و شهرسازی استان، پیمانکاران و مشاوران تونل دوم راه کربلا به طول ۷۲۰ متر به بهره برداری رسید، افزوذ: این تونل به صورت کامل با رعایت تمامی استاندارها از جمله لاینینگ و روشنایی و علائم کامل تکمیل و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

این مسئول همچنین از تکمیل طرح زیرگذر ارغوان شهر ایلام و زیر بار ترافیک رفتن آن در ایام اربعین امسال با جدیت پیمانکاران سخن به میان آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان این که ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرگذر ارغوان ایلام هزینه شده، در مبحثی دیگر به سهم ‌استان ایلام از طرح ملی نهضت مسکن با ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد اشاره‌کرد و گفت: تاکنون ۴۵ هزار و ۹۲۹ مورد ثبت نام متقاضیان برای مسکن ملی در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۶ مورد حائز شرایط اولیه بوده است‌.

دوستی افزود: تاکنون سه هزار و ۷۶۹ نفر از متقاضیان آورده خود را واریز کرده اند و در مجموع طرح های مسکن ملی استان ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.