تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

هاشمی: دولت از دیپلماسی ورزشی غافل نشده است/ از فوتبال در راه جام ملت‌ها حمایت می‌کنیم

هاشمی: دولت از دیپلماسی ورزشی غافل نشده است/ از فوتبال در راه جام ملت‌ها حمایت می‌کنیم
تهران- وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیدار رئیس جمهور با رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، گفت: دولت علاوه بر دیپلماسی سیاسی، از دیپلماسی ورزشی هم غافل نشده و امیدواریم با توجه به این دیدار، فیفا برای آزاد شدن پول‌های بلوکه شده به ما کمک کند.

کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی آماده‌سازی تیم ملی جوجیتسو برای حضور در بازی‌های آسیایی، بیان کرد: از بدو حضور در وزارت برای خدا قوت و آرزوی موفقیت برای تیم‌های شرکت کننده در بازی‌های آسیایی از اردوی تیم‌های مختلف بازدید کردیم. در رشته جوجیتسو هم دو ورزشکار در هانگژو حضور خواهند داشت که امیدواریم آنها علاوه اینکه نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشند، با دست پر به ایران برگردند.

هاشمی درباره نشست عصر امروز با مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی، یادآور شد: در این دیدار گزارشی از آخرین روند آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام‌جهانی ارائه شد.تیم ملی فوتبال سال‌های سال است که از مقام قهرمانی جام ملت‌ها دور بوده و تمام تلاش این است با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، تیم ملی حضور موفقی در جام ملت‌ها داشته باشد. ما در وزارت ورزش هم به سهم خودمان موظف هستیم از تیم‌های ملی فوتبال مانند سایر رشته‌ها حمایت کنیم. به خصوص که تیم بزرگسالان نماد رشته فوتبال است.

وزیر ورزش و جوانان درباره جزئیات دیدار رئیس جمهور با رئیس فیفا در حاشیه شرکت اجلاس سالیانه سازمان ملل، اظهار کرد: علاوه بر دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی ورزشی هم یکی از حوزه‌های مدنظر دولت است. این دیدار نشان می‌دهد رئیس جمهور علاوه بر مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که دنبال می‌کند، از حوزه ورزش هم غافل نشده و با توجه به درخواست رئیس فیفا این نشست برگزار شد. امیدواریم فیفا درباره مطالبات بلوکه شده فوتبال ایران به ما کمک کند تا به حق‌مان برسیم.

هاشمی در پایان درباره قول رئیس جمهور برای ساختن یک مجموعه بزرگ ورزشی، تصریح کرد: ساخت یک ورزشگاه چند منظوره از جمله برای فوتبال یکی از درخواست‌های جامعه ورزش در دوره‌های مختلف بود. رئیس جمهور در حضور ورزشکاران دستور احداث این مجموعه را دادند و در یک یا دو ماه پیش رو زمین این ورزشگاه تعیین تکلیف می‌شود تا این دغدغه رئیس جمهور را برطرف کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.