تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران: دیدار رییس‌جمهور با رییس فیفا هوشمندانه بود

استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران: دیدار رییس‌جمهور با رییس فیفا هوشمندانه بود
تهران- استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران دیدار رییس جمهور با رییس فیفا را هوشمندانه عنوان کرد و گفت: این ملاقات نشاندهنده اهمیت مسوولان ما به ورزش به ویژه فوتبال است که جای تشکر و قدردانی دارد.

در جریان سفر آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به آمریکا به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با حضور در محل اقامت رئیس‌جمهور کشورمان با آیت‌الله رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار از جنبه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. اینفانتینو در حوزه بین‌الملل جایگاه بالایی دارد و حتی شناخته‌شده‌تر از بسیاری چهره‌های مطرح سیاسی است. اینکه رئیس‌جمهور کشورمان در اوج شلوغی برنامه‌ها، ملاقات‌ها و جلساتی که در نیویورک داشته حواسش به فوتبال بوده نشان‌دهنده این موضوع است که وی به اهمیت این رشته و جایگاه آن در جامعه آگاهی کامل دارد.

بر همین اساس فضل اله باقرزاده استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره اهمیت این دیدار گفت: پدیده‌ای به نام ورزش پدیده اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، بهداشتی، پزشکی و روانی است. شخصی که به نام رونالدو وارد کشور شد به دلیل جایگاه و نقشی موثری که در فوتبال دارد مورد استقبال قرار می‌گیرد و من از نزدیک در دنیا این‌گونه استقبال‌ها را دیده‌ام و همه جای دنیا همین‌گونه است و مردم و جوانان به این‌گونه شخصیت‌ها علاقه نشان می‌دهند.

وی با بیان این که کدام پدیده مانند رویدادهای ورزشی می‌تواند مردم را به خود جذب کند افزود: ورزش یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است. حتی ورزشکاران برتر دنیا سفیر یونسکو در کشورهای مختلف می‌شوند به خاطر تاثیر مثبتی است که ورزش روی جوامع و مردم می‌گذارد.

استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران با بیان این که ورزش پدیده اجتماعی است که با تمام پدیده‌های مختلف در ارتباط است گفت: لذا نمی‌توانیم بگوییم که ورزش از سیاست جدا است. وزرش تاثیر سیاسی خاص خود را دارد.

باقرزاده افزود: به عنوان مثال تیم النصر عربستان بعد از چندین سال وارد کشورمان شد که از نظر سیاسی در روابط دو کشور تاثیر گذاشته است به طوری که ولیعهد عربستان هم روی این موضوع اظهارنظر کرد بنابراین نشان می‌دهد که روابط سیاسی بر روی ورزش تاثیر مهمی دارد. برای برگزاری دیدارهای تیم‌های فوتبال ما تیم‌های فوتبال عربستانی سال‌ها بود ضمن هزینه‌های زیاد با مشکلات دیگری روبرو شویم اما امروز با یک ارتباط سیاسی و توافقات این مشکلات حل شده بنابراین دیپلماسی ورزش ملت‌ها و دولت‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

وی با بیان این که در کشور کشتی ورزش اول کشور است افزود: اما جمعیتی که فوتبال را تعقیب می‌کنند خیلی متفاوت و زیاد هستند بنابراین هرچه ارتباطات قوی‌تر باشد زمینه‌ها برای پیشرفت فوتبال کشور بیشتر خواهد بود.

استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران با بیان این که پروتکل محافظت شخصی به نام جیانی اینفانتینو رئیس فیفا کمتر از محافظت یک رئیس‌جمهور نیست گفت: وقتی که بالاترین مقام فوتبال دنیا به ملاقات رئیس‌جمهور کشورمان می‌آید اولاً نشان از اهمیت دادن آنها به ورزش کشورمان است و از طرف دیگر به خاطر این است که بتواند از موقعیت کشور ایران برای تثبیت خود استفاده کند.

باقرزاده دیدار رئیس‌جمهور با رئیس فیفا را هوشمندانه عنوان کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی با هوشمندی از این فرصت استفاده کرد که فوتبال کشورمان را به فوتبال دنیا که میلیاردها نفر طرف دار دارد بهتر بشناساند تا مورد توجه بیشتر قرار گیرد و همچنین مشکلاتی که در این حوزه است را رفع کند.

وی افزود: از طرف دیگر رئیس‌جمهور بعد از رهبر بالاترین مقام عالی کشور است بنابراین این ملاقات نشاندهنده اهمیتی است که مسئولان ما به ورزش می‌دهند و این جای تشکر و قدردانی دارد.

استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران با بیان این که ورزش یک دیپلماسی است گفت: از طریق ورزش می‌توان با ملت‌ها و دولت‌های دنیا ارتباط برقرار کرد. از طریق ورزش ملت‌ها به هم نزدیک می‌شوند و این نزدیک شدن ملت‌ها باعث می‌شود که دولتمردان کشورها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

استاد علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: جایگاه فرهنگی و اجتماعی ورزش تاثیر مثبت خود را روی جوانان و نوجوان این کشور خواهد گذاشت و می‌تواند به عنوان یک اهرم تربیتی در جهت و تعلیم و تربیت جوانان باشد.

وی با بیان این که جای تشکر دارد که این دیدار صورت گرفت گفت: این‌گونه دیدارها دارای اهمیت فراوانی است که موجب ارتقاء جایگاه ورزش کشور می‌شود و مطمئنا باشید که فدراسیون جهانی فوتبال این دیدار را در سراسر جهان منعکس کرد و بازتاب جهانی داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.