تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

پیشکسوتان دفاع مقدس الگویی دست یافتنی برای آینده سازان ایران هستند

پیشکسوتان دفاع مقدس الگویی دست یافتنی برای آینده سازان ایران هستند
ایلام - مشاور فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و از فرماندهان پیشکسوت لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در دفاع مقدس، گفت: فرماندهان دفاع مقدس هرکدام یک تاریخ ناگفته از جنگ تحمیلی و الگوهایی دست یافتنی برای ساختن ایرانی آباد هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار “اله نور نورالهی” شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران جنگ تحمیلی استان ایلام، اظهار کرد: ایام اغتشاشات سال گذشته وجود پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در میدان طومار ضدانقلاب را در هم پیچید.

وی افزود: مجاهدان دفاع مقدس عامل عزت و غرور نظام و انقلاب هستند و با وجود این پیشکسوتان دلاور ضد ارزش های دینی و ملی توان و فرصت عرض اندام در سطح کشور ما را ندارد.

نورالهی ادامه داد: تکریم مجاهدت رزمندگان جنگ تحمیلی کاری بسیار ارزشمند و وظیفه ای سنگین است چرا که همه ما مدیون ایثار رزمندگان دفاع مقدس هستیم.

رییس ستاد لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در دفاع مقدس یادآور شد: البته مجاهدت و تلاش رزمندگان در دفاع مقدس مرهون صبر و فداکاری همسرانی بود که با ایجاد فضایی آرام کار را برای رزمندگان و فرماندهان آسوده کردند.

فرمانده پیشکسوت لشکر ۱۱ امیرالمومنین (ع) استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد و پیکار با دشمن همچنان باقی و نوک قله سرافرازی نزدیک است و ما باید با انرژی مضاعف از قافله پیشرفت و تعالی جا نمانیم.

سردار نورالهی یادآور شد: برخی مشکلات جامعه رزمندگان در دولت و مجلس مغفول مانده و حق جنگی که در مجلس تصویب شده به بهانه بازنشستگی رزمندگان دفاع مقدس به آنها تعلق نمی گیرد که از دولت مردمی و مجلس انقلابی انتظار می رود مشکلات این قشر عزتمند جامعه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام هم گفت: برای هفته دفاع مقدس سرکشی از ۱۲۰۰ خانواده شهید در سطوح مختلف در دستور کار است.

سردار جمال شاکرمی افزود: ۹۰ درصد جامعه هدف سرکشی های سپاه و بنیاد شهید از این خانواده ها را شهدای سرباز، بسیج، پاسدار، فرماندهان گروهان و دسته تشکیل داده است.

وی یادآور شد: میدانی ترین و عملیاتی ترین فرماندهان گروهان و دسته در خطوط آفندی بودند و سپاه استان تقدیر از فرماندهان گروهان گردان های رزمی در قید حیات و خانواده شهدای فرمانده گروهان را طی ۲ مرحله در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در سالن همایش های هتل زاگرس برگزار شد، جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان ایلام مورد تجلیل قرار گرفتند.

گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، سنگر صدام، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

طبق اسناد به جای مانده و متقن، جنگ تحمیلی در استان ایلام شروع و در همین استان هم خاتمه یافت.

جمعیت روحانیون استان در دوران جنگ تحمیلی ۶۵ نفر بود که ۱۲ نفر شهید، سه نفر اسیر و مابقی زخمی و مجروح شدند که بیانگر حضور ۱۰۰ درصدی طلاب استان در جنگ تحمیلی است و بیشترین جمعیت روحانیون ایثارگر کشور ( اعم از شهید، جانباز، رزمنده و آزاده) متعلق به استان ایلام است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.