تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

برگزاری مسابقات لیگ قرآنی تجریه جدیدی در استان ایلام است

برگزاری مسابقات لیگ قرآنی تجریه جدیدی در استان ایلام است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برگزاری مسابقات لیگ قرآنی با حضور ۹۰۰ قرآن آموز تجریه جدید و حرکت قابل تقدیری در استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام “الله نور کریمی تبار” در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی در تبلیغات اسلامی ایلام با تقدیر از حرکت متولیان فرهنگی برای برگزاری مسابقات لیگ قرآنی با حضور ۹۰۰ تیم در ایلام، اظهار کرد: یکی از جلوه های زیبای قرآنی، حیات بخشی به افراد است.

وی بیان کرد: قرآن انسان ها را زنده می کند، این انسانی که ما می بینم زنده است یعنی دارای روح است، حرکت می کند و حرف می زند، قرآنی می فرماید ما این انسان را زنده می کنیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه طبق فرمایش قرآن کریم، حیات طیبه در این دنیا حیات جدیدی نیست، افزود: همین انسانی که در دنیا زندگی می کند و برخی که دارای ایمان و عمل صالح هستند دارای حیات طیبه یعنی زندگی پاک هستند و پاداش این افراد نیکوتر از آنچه در این دنیا از خود بر جای گذاشته اند، داده می شود.

حجت لاسلام کریمی تبار افزود: شهدای ما دنبال این هستند که خدا جانشان را بگیرد، این همان حیات طیبه است، یکی از آثار حیات طیبه این است که فرد محبوب دیگران است و به آنچه خداوند روزی داده، قانع هستند، در مقابل افرادی داریم که دنبال کینه، دشمنی، حسد، انتقام هستند، که ۲ عالم متفاوت است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی است که خداوند او را محبوب دل ها کرد و ما برای او اشک ریختیم، خداوند برای انسان ها متناسب با ایمانی که دارند به آنها محبوبیت داده و تاثیرگذاری شیطان روی آنها پایین می آید.

امام جمعه ایلام افزود: امیدوارم مفاهیم قرآنی در جامعه فرهنگ سازی شود و نسل جوان و نوجوان را با ایم مفاهم آشنا کرد، اگر این مفاهیم در زندگی جاری شود سبک زندگی متفاوتی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: وجود مفاهیم قرآنی در زندگی انسان باعث می شود در این دنیای متلاطم، در اوج آرامش باشد هرچند از نظر اقتصادی هم در پایین باشد و به هر آنچه خدا به او داده راضی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه لیگ قرآنی آینده سازان۲ امسال برای دومین بار و با حضور ۹۰۰ تیم برگزار شد، ابراز کرد: استان ایلام پرچم دار برگزاری این مسابقات می باشد و این مهم اتفاق بزرگی برای استان بوده است.

حجت الاسلام “محمدعلی نجفی” با اشاره به اینکه این مسابقات با محوریت مفاهیم قرآنی طراحی شده بود، افزود: امسال افزایش تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات، نشان از علاقمندی مردم به آموزه های دینی و مفاهیم قرآنی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام بیان کرد: برگزاری مسابقاتی از این دست موجب انس گرفتن جوانان و نوجوانان با این کتاب آسمانی می شود، خوشبختانه این مسیر با تحول مناسبی در ایلام آغاز و شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه لیگ قرآنی، بستری برای شکوفایی استعدادهای قرآنی و آموزش رقابت سالم است، تصریح کرد: لیگ قرآنی آینده سازان ۳ در اسفند ماه سال جاری که مصادف است با ماه مبارک رمضان در استان اجرا و برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شده است.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم تعدادی از فعالان قرآنی شرکت کننده در لیگ قرآنی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان فرهنگی تجلیل شدند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.