تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران خبر داد:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تشویق، جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تشویق، جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی
تهران- معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران

در نشست تببین چارچوب فراخوان استفاده از ظرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی گفت: رویکرد این سازمان امکان سنجی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تشویق، جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور است.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «مسعود براتی» با اشاره به اینکه سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اقدام به انتشار فراخوان در این زمینه کرده است، افزود: هدف از این ابتکار عمل، استفاده و حمایت از ظرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت بخش خصوصی در تشویق، جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی است.

وی بیان‌داشت: سازمان سرمایه گذاری در راستای اجرای تکالیف قانونی خود به دنبال یک تعامل اثربخش و اجرای الگوی مناسب و کاربردی با بخش غیردولتی در حوزه تشویق سرمایه گذاری است و برای بهبود سرمایه گذاری در کشور و همچنین بهبود فضای کسب و کار از حضور این بخش از اقتصاد استقبال می کنیم.

براتی ادامه‌داد: نگاه ما در این زمینه روشن است و رشد این حوزه با هم افزایی و همکاری بخش غیر دولتی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه اقتصاد یک امر پویا است، گفت: خلاقیت جزو لاینفک اقتصاد پویا است و سازمان سرمایه گذاری به عنوان تنها نهاد و مرجع رسمی صادرکننده اعطای مجوز سرمایه گذاری خارجی در کشور، به دنبال یک نوع مشاوره و واسطه‌گری بخش خصوصی با افرادی است که توانایی و علاقه به سرمایه گذاری در ایران دارند.

این مسوول اضافه‌کرد: تلاش می کنیم با شناسایی این افراد در بخش خصوصی، فرصت ها را به رسمیت شناخته و حمایت کنیم و این تجربه ای است که در کشورهای دیگر نیز انجام شده است.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، از همه فعالان این عرصه که خود را به طور بالقوه و بالفعل واجد شرایط همکاری در این زمینه می دانند خواست تا پایان آبان ماه سال جاری برای اطلاع از چارچوب این موضوع و چگونگی ارسال درخواست خود، به لینک این فراخوان به نشانی investiniran.ir/fa-ir/farakhan مراجعه کنند.

براتی خاطرنشان‌کرد: پس از این مهلت، ارزیابی درخواست‌ها انجام شده و پس از احراز شرایط، توجیه و آموزش های لازم به متقاضیان برای شروع همکاری داده خواهد شد و همچنین در زمینه نظارت بر این فعالیت نیز پیش‌بینی‌هایی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام‌ کرد: جلب سرمایه‌گذاری خارجی واقعی (نه مصوب) در ۲ سال دولت سیزدهم معادل مجموع پنج سال قبل از آن است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.