تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

استاندار ایلام: مداحان و هیئات مذهبی ظرفیتی بزرگ برای تحقق جهاد تبیین هستند

استاندار ایلام: مداحان و هیئات مذهبی ظرفیتی بزرگ برای تحقق جهاد تبیین هستند
ایلام- استاندار ایلام با بیان اینکه مداحان و هیئات مذهبی ظرفیتی بزرگ برای تحقق جهاد تبیین هستند، گفت:

تقویت جامعه مداحان، سرمایه گذاری فرهنگی، دینی، مذهبی و معنوی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « حسن بهرام نیا» در نشست با تشکل های متولی مداحان استان ایلام، اظهار کرد: امروز اثرگذاری جامعه مداحان نه تنها در قشر ارزشی، مذهبی و متدین وجود دارد بلکه در سایر آحاد و اقشار جامعه نیز تأثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه مردم ما فطرتی الهی و ولایی دارند، افزود: وقتی در مدح ائمه معصومین(ع) مداحی می شود روی تمام اقشار جامعه تأثیر گذار است.

استاندار ایلام با بیان اینکه مداحان مورد وثوق و علاقه مردم هستند، گفت: لازم است معلومات و اطلاعات مداحان در حوزه های مختلف، متناسب و به روز باشد چرا که ارتباط خوب و سازنده ای می توانند با جامعه مخاطب و آحاد مردم داشته و در راستای جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به خوبی عمل کنند.

بهرام نیا با اشاره به فعالیت ۸۶۵ هیئت مصوب و شناسنامه دار در استان، خاطرنشان کرد: این تعداد هیئت مذهبی، یک ظرفیت بالقوه ای برای استان است که می‌توان از آن در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی بهره مند شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه اعتقاد داریم که همه افرادی که تریبون و قلمی در اختیار دارند بایستی خدمات نظام و انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنند، افزود: رسالت مداحان در این زمینه با توجه به وثوقی که در بین مردم دارند، بسیار خطیر است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در راستای استحکام حاکمیت و تقویت ارکان نظام اسلامی است، ابراز کرد: تلاش می شود که با هماهنگی جامعه مداحان، همایش بزرگ استانی مداحان در استان برگزار شود.

استاندار ایلام یادآور شد: اردوهای راهیان پیشرفت و آبادانی با حضور مداحان نیز می‌تواند نقش مهمی در راستای تحقق جهاد تبیین و ایجاد فضایی معنوی برای نسل جوان داشته باشد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه تقویت جامعه مداحان، سرمایه گذاری فرهنگی، دینی، مذهبی و معنوی است که روز به روز باید تقویت شود، تصریح کرد: برای اینکه برآیند این سرمایه گذاری موثر و سازنده باشد، این ظرفیت ها بایستی با وحدت رویه به صورت یک بُردار، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی گام بردارند.

هیئات مذهبی گسترده ترین رسانه در جامعه هستند

به گفته رییس سازمان بسیج مداحان استان ایلام ۹۵۲ مداح در سامانه طوبی در استان ایلام ثبت شده و قریب به ۲ هزار نفر در سامانه های بسیج مداحان به عنوان مداح و شاعر آیینی نیز ثبت شده است.

“مسلم صیدی” خاطرنشان کرد: این تعداد مداح بحث توسعه شعائر دینی را در سطح استان انجام می دهند و ظرفیتی که در هیئات مذهبی در راستای کارکردهای دینی و مذهبی در مناسبت های مختلف با اقشار مردم دارند شناخته شده است.

وی با بیان اینکه می توان گفت که گسترده ترین رسانه در جامعه هیئات مذهبی هستند، ابراز کرد: امروز بار سنگین و رسالت خطیری در حوزه جهاد تبیین برعهده مداحان است، مداحان تقویت شعائر دینی و مذهبی در بین مردم، تقویت فضای معنوی و اعتقادی از طریق اهتمام به کنشگری های اجتماعی و خدمات دهی به مردم از جمله محرومیت زدایی، خدمات عام المنفعه و رسیدگی به امورات محلات را برعهده دارند.

رییس سازمان بسیج مداحان استان ایلام با اشاره به اینکه عمق بخشی به فرهنگ دینی و حضور در مسائل اجتماعی از دیگر فعالیت های مداحان و هیئات مذهبی است، خاطرنشان کرد: لازم است که یک مکان متمرکز برای حضور و ارائه فعالیت های مداحان و هیئات مذهبی برای هم افزایی های بیشتر و وحدت رویه در مرکز استان در اختیار هیئات و کانون مداحان قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد که با همکاری استانداری ایلام فضایی مناسب در راستای تمرکز و وحدت رویه فعالیت های مداحان و هیئات مذهبی استان در اختیار این هیئات قرار گیرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.