تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

امام جمعه ایلام:

نسل کشی، تبعیض و رفتار دوگانه ماهیت واقعی استکبار جهانی است

نسل کشی، تبعیض و رفتار دوگانه ماهیت واقعی استکبار جهانی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ماهیت واقعی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در نسل کشی، تبعیض و رفتار دوگانه است، گفت:

نسل جوان و نوجوان بایستی ماهیت واقعی آمریکا را بدون پرده ببینند که همانا حمایت از جنایتکاران بوده و حقوق بشر در نزد آنان برای فریب افکار عمومی جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین” اله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: آن حضرت تربیت شده خانه وحی، بهترین الگوی برای دختران، همسران، مادران و زنان در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین نسل جوان و چنین الگوهای ارزشمندی، ابراز کرد: دشمن در تلاش است به جای چنین شخصیت هایی، افرادی که ارتباط با خدا ندارند و کسانی که از تعالی انسانی و شرافت بشری به دور هستند را به طرق مختلف به عنوان الگو و اسوه جوانان معرفی کنند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید مراقب بود و تلاش کرد که هرچه می توانیم خود را به سیره اهل بیت عصمت و طهار(ع) و امامان معصوم(ع) نزدیک کنیم، گفت: با توجه نقشی که حضرت زینب(س) به عنوان یک الگو در کربلا داشت، روز میلاد مبارک آن حضرت را به عنوان روز پرستار نامگذاری کرده اند، پرستاران، فرشته های نجات بیماران هستند و از زحمات این قشر پرتلاش تقدیر و تشکر می کنیم.

مسئولان سرمایه های انسانی ارزشمند را در کشور حفظ کنند

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که بخشی از سرمایه های ارزشمند انسانی کشور را به سمت و سوی خود جذب کند، افزود: دشمن نخبه های علمی، پزشکان متخصص و فوق تخصص و جامعه پرستاری را هدف قرار داده و لازم است که مسئولان تصمیم ساز کشور تلاش کنند از تحقق برنامه های دشمن پیشگیری کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان بایستی با ایجاد انگیزه برای این اقشار اثرگذار، از خروج این سرمایه از کشور جلوگیری کنند، طبیعتا این افراد، دلبستگی به آب و خاک کشور دارند و مایل نیستند که درد غربت و زندگی در بین اجانب را بپذیرفته و زخم زبان آنها و نگاه های تحقیرآمیز آنها را تحجمل کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: عواملی که موجب می شود این افراد خانه و کاشانه خود را ترک کنند، بایستی برطرف شود، مشکلات آنان مورد رسیدگی قرار گیرد تا طعمه صیادانی نشوند که می خواهند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: برای یک نخبه میلیاردها ریال هزینه می شود، و وقتی می خواهد به ثمر بنشیند و مردم از ثمرات و جمهوری اسلامی از برکات آن برخوردار باشد چرا باید این فرصت را به دیگران داد تا این میوه را در سبد خود قرار دهند.

نمایش دموکراسی، حقوق بشر و حقوق حیوانات، بازی فریبنده ای برای افکار عمومی جهان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های استکبار جهانی، آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در غزه به عنوان حوادث تلخ تاریخ بشریت در جهان معاصر، گفت: امروز مردان، زنان، کودکان و مسلمان مقتدر مظلوم غزه بی رحمانه مورد سخت ترین جنایت های طول تاریخ بشریت قرار گرفته اند.

خطیب نماز جمعه ایلام با تحسین استقامت کم نظیر مردم غزه به عنوان جلوه ایمان، صبر و مقاومت الهی، تصریح کرد: در تاریخ پرغصه غزه و ۱۶ سال محاصره شدید این مردم آنچنان بر این مردم گذشته است که حاضرند چنین مظلومانه نسل کشی شوند اما مقاومت کنند و از حداقل حقوق در سرزمین خود برخودار باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: برای اولین بار در تاریخ فلسطین ناله مظلومانه این ملت بر غرش امپراطوری رسانه ای استکبار جهانی غلبه پیدا کرد و دنیا مظلومیت مردم غزه را شنید، فهمید و به حمایت از آنها به صحنه آمد و علیه حکام مستکر شعار داده شد.

وی گفت: چنین ملتی قطعا پیروز خواهد شد چرا که سنت الهی این است، جامعه، ملتی و کشوری که ایمان به خدا داشته باشد، صبر و استقامت کند، تمام و توان خود را برای رسیدن به هدف به کار گیرد، امدادهای غیبی الهی به کمک آنها خواهد آمد و رسیدن آنها به چنین هدفی نزدیک است.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: روی دیگر این جنایت ها، بیداد و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی و استکبار جهان و حامیان آنها است، نسل کشی که در تاریخ بی سابقه است،کشتار با سلاح هایی که خود این جنایتکاران استفاده از آن را در جنگ ممنوع کرده اند، این جنایت ها نباید از حافظه ملت ها و تاریخ فراموش شود.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: حضور سربازان جنایتکار رژیم غاصب اسرائیل در بیمارستان شفا و کشتن بیمارانی که بر روی تخت های بیمارستان ها قرار دارند، ماهیت واقعی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در نسل کشی، تبعیض و رفتار دوگانه را آشکار می کند، نمایش دموکراسی، حقوق بشر و حقوق حیوانات، بازی فریبنده ای برای افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان ما، دانش آموزان و دانشجویان بایستی ماهیت واقعی آمریکا را بدون پرده ببینند که همانا حمایت از جنایتکاران است، واژه های فریبنده آزادی، دموکراسی و مردمسالاری که آنها به کار می برند، تنها برای افکار ساده لوحان است و واقعیت های آمریکا را باید در این جنایت ها و کشتار مردم مظلوم غزه دید.

نظام استکباری با امپراطوری رسانه ای، جای شهید و جلاد را به راحتی عوض می کند

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید برای آنانکه دلشان به عشق آمریکا و اروپا می تپد، تاسف خورد، گفت: این جنایتکاران را بشناسید و فریب تبلیغات شیطانی آنها را نخورید، نهادهایی که به عنوان سازمان های بین المللی حقوق بشر ساخته شده اند، تا آنجایی می توانند در حقوق بشر نقش آفرین باشند که تامین کننده منافع استکبار جهانی بوده و در راستای اهداف صهیونیست ها قدم بردارند، در جایی که با منافع آنان در تضاد باشد، ساتور وتو آنچنان آنرا قطع می کند که ناله مظلوم به هیچ جایی نرسد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: نظام استکباری با امپراطوری رسانه ای، جای شهید و جلاد را به راحتی عوض می کند و هنرمندانه گرگ را مظلوم و گوسفند تکه تکاه شده را ظالم معرفی می کند، آمریکا، اسرائیل، آلمان و فرانسه را بشناسید، این ها شیطان هستند و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا قرار دارد، آنهایی که خیلی راحت برای مظلومان جهان لالایی می کنند اما بدتر از تمساح طعمه را می بلعند و نابود می کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند میدان، میدان غزه اسرائیل نیست، میدان حق و باطل است، خدا را شکر در این رویارویی حق و باطل، انسان های آزاده جهان آگاهانه وارد عرصه دفاع از حق شدند و هم دفاع از انسانیت و دفاع از مسلمانان را فریاد زدند، جمهوری اسلامینیز در این نبرد حق و باطل با عزت، مصلحت و حکمت در راس جبهه مقاومت به نحو مطلوبی نقش آفرینی کرده و می کند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اما انتظاری که از کشورهای اسلامی و عربی می رود، این است که به خود بیایند، به عنوان حاکم حکومت اسلامی حکومت می کنند، در حالی که مردم آنها رفتارشان را می بینند و قلبهایشان می سوزد و حد انفجار قرار گرفته اند، این رژیم جنایتکار در محاصره کشورهای عربی و اسلامیمی است و اگر این نصحیت رهبر ما گوش دهند و رژیم اشغالگر را تحریم کنند، قطعا تاب مقاومت را نخواهد داشت.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که قدرت و همینه رژیم اشغال قدس چقدر است، اینها ضعیف تر از تار عنکبوت هستند، سران کشورهای اسلامی پند بگیرند، آنهایی که برای براندازی جمهوری اسلامی توطئه کردند، دلارهای نفتی را هزینه ضد انقلاب کردند، پند بگیرند که صحنه دیروز و امروز حامیان آنها چگونه به هم ریخته است.

وی گفت: امروز آمریکای جهانخوار نگاه های ملتمسانه ای به جمهوری اسلامی دارد، پیام های ترحم آمیزی برای مسئولان ما ارسال می کند و خدا را از این حمایت سپاسگزاریم، جمهوری اسلامی امروز در امنیت کامل در اوج اقتدار قرار دارد و استکبار جهانی در تب و لرز و خوف است که مورد خشم جمهوری اسلامی قرار گیرد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج، یادگار ماندگار بنیانگذار نظام اسلامی حضرت امام راحل است، اگر بخواهیم بر مشکلات داخلی پیروز و دشمن خارجی را به زانو درآوریم، تنها، ساده ترین و بهترین راه، تحقق ارتش ۲۰ میلیونی است، از خانه، مدرسه، دانشگاه تا کارگاه، کارخانه ها و ادارات، بسیج را آن گونه که رهبر عزیز می خواهد اجرایی کنیم و طبیعتا پیروزی بر مشکلات سهل و آسان خواهد شد.

نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش مسئولان متعهد و متخصص زمینه ساز تحول در استان است

حجت الاسلام کریمی تبار با قدردانی از پیگیری های استاندار ایلام در جانمایی پارک پلی پروپیلن در منطقه آزاد مهران، گفت: این مکان نمایی زمان زیادی از استان گرفت، مدیرانی که به جای کمک کردن مانع این جانمایی شدند باید در روز قیامت جوابگو باشند، اگر آن زمانی که بنا شد چنین کلنگی به زمین زده شود، این اقدام انجام می گرفت الان جوانان ما در این طرح مشغول به کار بودند.

وی تصریح کرد: ظرفیتی که خداوند متعال در اختیار استان قرار داده اگر در کشور بی نظیر نباشد، کم نظیر است، در استان نیاز به ۲ حرکت از طرف مردم و مسئولان داریم، آنچه که لازم است مردم پای کار باشند این است که فرهنگ کار از مدرسه تا دانشگاه توسعه پیدا کند، انتظاری که از مسئولان می رود، تلاش مدیران کارآمد، متعهد و متخصص است که می تواند چنان تحولی در کوتاه ترین زمان در استان به وجود بیاورد که تمام جوانان بیکار ما مشغول به کار شوند بلکه پذیرای کارگر برای اشتغال از استان های دیگر باشیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت های فوق العاده در استان، افزود: این غصه آمیز است چرا از این ظرفیت ها استفاده نمی شود، زمینه کار در درون خیلی از خانه های ما وجود دارد، ولی به دلیل نداشتن فرهنگ کار به عناون تماشاچی با عنوان اینکه کار نیست، نظاره گر هستیم، برای رسیدن به این هدف فاصله ای نداریم و یک ذره همت از طرف مردم و مسئولان لازم است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.