تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

۱۷۰ مشاور در سطح مدارس استان ایلام فعالیت دارند

۱۷۰ مشاور در سطح مدارس استان ایلام فعالیت دارند
ایلام - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۷۰ مشاور در سطح مدارس استان ایلام فعالیت دارند، گفت:

گروه های جهادی مشاوره به مدارس مناطق مختلف و شهرستان های تابعه استان معرفی و اعزام می شوند.

علی درویشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در سنوات گذشته آن گونه که شایسته بوده مشاور در سطح مدارس این استان جذب نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۱۷۰ مشاور در سطح مدارس استان فعالیت دارند، افزود: بر این اساس به ازای هر ۱۲ دانش آموز در استان تنها می توان یک ساعت جلسه مشاوره در نظر گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: متاسفانه استان با کمبود مشاور در سطح مدارس مواجه است که در این راستا رایزنی های متعددی با وزارتخانه انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه راه های جایگزینی برای جبر کمبود مشاور در سطح مدارس در نظر گرفته شده، گفت: خوشبختانه هم اکنون خط ۱۵۷۰ در آموزش و پرورش استان راه اندازی شده که به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان است.

درویشی یادآور شد: همچنین مشاوران مدارس را در قالب گروه های جهادی به مناطق و شهرستان های تابعه استان معرفی و اعزام می شوند که بتوانند کارهای مشاوره را در قالب اردوهای یک روزه در آن مناطق انجام دهند که این اقدام در سطح استان بسیار مورد استقبال واقع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین طرح نماد در سطح استان نیز در حال انجام است که ۱۰ دستگاه اجرایی در این حوزه با آموزش و پرورش استان همراهی می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه افزایش مراکز مشاوره از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان ایلام است، گفت: در سال گذشته سه مرکز مشاوره در سطح استان فعال شده که امسال ۶ مرکز مشاوره تخصصی به این مراکز نیز افزوده شده است.

بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز ایلامی در یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

طرح نماد به منظور ارائه آموزش های ارتقایی، غربالگری، حمایت های روانی و اجتماعی و ارائه خدمات مبتنی بر آی تی از طریق خط ملی ۱۵۷۰ در آموزش و پرورش در حال اجرا است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.