تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

۳۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز راه های ایلام برآورد شد

۳۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز راه های ایلام برآورد شد
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز

راه های این استان پیش بینی شده است، گفت: ۷۱ هزار و ۷۴۰ عدد تابلوی مسیرنما و علائم راهنمایی در سطح راه های استان نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ” سید زاهدین چشمه خاور” شامگاه پنج شنبه در گفتگوی مجازی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در استان ایلام در گذشته ۱۱ نقطه حادثه خیز وجود داشت که توسط سازمان راهداری حذف این نقاط در دست اقدام قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته ۱۶ نقطه حادثه خیز دیگر در سطح راه های استان شناسایی و به این نقاط افزوده شد که توسط کمیسیون ایمنی راه های کشور و وزارت کشور، حذف این نقاط در سطح راه هایی استان به راهداری ابلاغ شده است.

چشمه خاور با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای حذف این نقاط حادثه خیز در سطح استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: تا کنون ۶۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ابراز کرد: حذف ۶ نقطه پرتصادف و حادثه خیز در سطح راه های استان نیز توسط شرکت ساخت و توسعه راه ها و راه و شهرسازی در دست اقدام است است که شامل تقاطع ملکشاهی، محور ملکشاهی به مهران قسمت “پل شکسته” و سه راهی کارزان و تنگه قیر بوده که در مسیر چهار خطه کردن محور ایلام به حمیل همچنین ایلام به سمت دره شهر قرار دارند.

وی یادآور شد: راهداری استان نیز در سال جاری حذف هفت نقطه حادثه خیز را در دست اقدام دارد که شامل پیچ های “سنگر نادر” در محور دهلران و محور ایلام به سمت ایوان در نقاط محدوه روستاهای “گلزار” و “ساتیان” که ایمن سازی شده و ایجاد روشنایی برای این نقاط در دست اقدام است.

چشمه خاور ابراز کرد: مطالعه رفع نقاط حادثه خیز در محدوه پادگان “فرجیان زاده” محور ایلام به چوار نیز انجام شده که شامل احداث ۲ زیرگذار و بالادست و بالادست این پادگان بوده و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در ادامه تصریح کرد: سال جاری تعداد ۷۱ هزار و ۷۴۰ عدد تابلو در سطح راه های استان نصب شده که عمده این علائم ۱۰۰ درصد از جنس کامپوزیت و الیاف شیشه ای و بسیار منعطف بوده که در صورت برخورد ماشین با این مسیر نماها هیچگونه خسارتی به ماشین یا علائم وارد نمی شود.

چشمه خاور با بیان اینکه مابقی تابلوها و علائم جاده ای از قبیل فلش های خطرنما و جهت نما نیز از جنس کامپوزیت و الیاف شیشه ای هستند که قابلیت سرقت ندارند، افزود: این تابلوها برای سارقان هیچگونه ارزش ریالی نداشته و قابلیت بازیافت نیز ندارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۹۰ کیلومتر از راه های روستای استان روکش آسفالت شده و ۸۰ کیلومتر دیگر در دست اقدام است، یادآور شد: شاخص آسفالت راه های روستایی در استان ۹۸ درصد می باشد در حالی که میانگین کشور ۸۲ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با تاکید بر اینکه در سال جاری تعداد ۲ دستگاه نمک پاش به ناوگان زمستانی استان اضافه شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی زمستان در مواقع بحران برف در محورهای مواصلاتی دپو مقدار قابل توجهی شن، ماسه و نمک است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری بین هواشناسی استان و راهداری بین ۲٠ تا ۳٠ دقیقه قبل از یخ زدگی جاده، کار نمک پاشی انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: از رانندگان عزیز تقاضا داریم در مواقع وجود برف در محورهای مواصلاتی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

چشمه خاور گفت: در سال جاری تعداد ۱۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده های استان نصب شده که مجموع این دوربین ها به تعداد ۳۶ دستگاه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.