تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام کرد: فعالیت ۱۳۲۰دفتر خدمات قضایی در سراسر کشور/خدمات رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته‌امداد

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام کرد: فعالیت ۱۳۲۰دفتر خدمات قضایی در سراسر کشور/خدمات رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته‌امداد
تهران - مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت:

اکنون یکهزار و ۳۲۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور مشغول به فعالیت است و از آنجا که این دفاتر به واقع در لبه ورود مردم به دستگاه قضایی قرار دارند، نقطه مناسبی برای اجرای داوری محسوب می‌شوند.

به گزارش کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، حسن روحانی‌نیا در نخستین همایش «داوری حرفه‌ای»، افزود: تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور حاکی از آن است که اکنون به تعداد دفاتر (۱۳۲۰ دفتر)، افراد فرهیخته و توانمند و حدود هفت هزار جوان کارمند مشغول خدمت رسانی هستند همچنین حدود یکصد هزار متر مربع فضای مناسب دفاتر در اختیار مردم و دستگاه قضایی قرار دارد که می‌توان از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

روحانی‌نیا با تاکید بر دو نگاه داوری و صلح، افزود: در هر دو رویکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و اگر از ظرفیت دفاتر در این زمینه به صورت بهینه استفاده شود، می‌توان هم به صلح و هم داوری دست یافت.

وی درباره ارائه خدمات داوری در دفاتر گفت: برای داوری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی درخشان در این حوزه هستیم تا بتوانیم در این زمینه نقش موثری ایفا کنیم.
روحانی‌نیا با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: این تفاهم‌نامه‌ها دو سال قبل منعقد شد و براساس آنها، مددجویان این دو نهاد در دفاتر، خدمات رایگان دریافت کردند.

خدمات رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اضافه کرد: مطابق آمار دوساله، بیش از ۹۰ درصد از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور خدمات رایگان ارائه دادند و نکته قابل تامل این است که مدیران دفاتر، اسناد خدمات ارائه شده به مددجویان را برای دریافت هزینه به کانون ارسال نکردند.

روحانی‌نیا به طرح غیرحضوری شدن خدمات در دفاتر اشاره کرد و گفت: این طرح در صورت اجرا امکان دسترسی مردم را به امور قضایی تسهیل خواهد کرد و خدمات داوری غیرحضوری نیز به عنوان یک امکان قابلیت اجرا دارد.

براساس این گزارش، خانواده بزرگ کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.