تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

آغاز طرح ترافیکی زمستانه در سه هزار کیلومتر از راه های مواصلاتی ایلام

آغاز طرح ترافیکی زمستانه در سه هزار کیلومتر از راه های مواصلاتی ایلام
ایلام - فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام گفت: طرح ترافیک زمستانی در محورهای مواصلاتی استان به طول سه هزار و ۷۲۱ کیلومتر از امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار “جمال سلمانی” روز سه شنبه در رزمایش آغاز طرح ترافیک زمستانی استان ایلام اظهار کرد: هر سال با شروع فصل زمستان و بارش نزولات آسمانی از ۲۰ آذرماه تا ۲۰ اسنفدماه رزمایش طرح ترافیک زمستانی در سطح کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ گشت پلیس راه در این طرح مشارکت دارد، افزود: در این راستای این طرح، دستگاه های اجرایی مرتبط در کنار نیروهای پلیس راه و راهور در محورهای مواصلاتی داخل و خارج شهرها تعامل و همکاری ویژه را برای خدمات رسانی به مردم داشته باشند.

سلمانی با بیان اینکه در طرح زمستانی سال گذشته تصادف های فوتی ۳۱ درصد افزایش یافت و ۳۴ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند، گفت: بیش از ۷۰۰ نفر نیز مجروح داشتیم و برای امسال نیروهای گشت پلیس در نقاط حادثه خیز مستعد تصادف مستقر می شوند.

سردار سلمانی تصریح کرد: امید است با در نظر گرفتن وضعیت محورهای مواصلاتی استان و اقدامات بسیار خوبی که در حوزه زیرساخت با مدیریت جهادی استاندار و حمل و نقل و راهداری انجام شده است، میزان تصادفات جاده ای در استان کاهش یابد.

وی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی به ویژه مسیرهای کوهستانی و گردنه ها را دارند، خواست قبل از اقدام به سفر اطلاعیه ها و اخبار موثق وضعیت جاده ها را از طریق رسانه های رسمی پیگیری و در طول سفر هم مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات برون شهری در ایلام

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام ادامه داد: در حوزه برون شهری از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ درصد و درون شهری هم ۵۰ درصد کاهش تصادفات جاده ای را در استان شاهد بودیم که این نشان از همراهی و احساس مسئولیت در بین مدیران و همراهی بسیار خوب مردم دارد.

وی یکی از اولویت‌های مجموعه انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان را تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کاهش میزان تصادفات جاده ای و ایجاد زمینه مناسب برای تردد رانندگان برشمرد.

سردار سلمانی افزود: از ابتدای سال جاری طرح توقیف خودورهای هنجار شکن، فاقد پلاک و پلاک مخدوش، شوتی و مخدوش در استان اجرا شده که در این راستا پنج هزار دستگاه خودرو توسط مجموعه انتظامی استان توقیف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام هم گفت: آغاز طرح زمستانی با همکاری راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر از امروز در گردنه های برف گیر و سطح راهدارخانه‌های این استان اجرا می شود.

۲۲ درصد افزایش تردد در محورهای مواصلاتی ایلام

“سید زاهدین چشمه خاور” افزود: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مرتبط با این طرح، تمام طول سال در جاده ها حضور دارند اما در سه ماهه زمستان باتوجه به شرایط نامساعد جوی به صورت ویژه برای خدمات رسانی هر چه بهتر به رانندگان، در جاده ها و گردنه ها استقرار می یابند.

وی ادامه داد: .با توجه به وجود بزرگترین پایانه مسافربری کشور در مرز مهران و تردد زائران عتبات عالیات، محورهای مواصلاتی استان همواره در طول سال تحت تاثیر بارهای سنگین و نیمه سنگین قرار دارد.

چشمه خاور یادآور شد: ۲۲ درصد افزایش تردد در محورهای مواصلاتی و همچنین ۱۰ درصد کاهش تصادفات جاده ای نسبت به سال گذشته نشان از تلاش بی بدیل راهداری و پلیس راه ایلام در این محورهای مواصلاتی دارد.

وی یادآور شد: نیروهای راهداری با سازماندهی ۲۷۲ نفر در قالب ۲۳ گروه و بکارگیری ۲۴۲ ادوات راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیا اینکه شن، ماسه، نمک و مواد یخ زدا تامین شده است، از رانندگان خواست هنگام مسافرت از سلامت خودرو، داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی در ماشین اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، این رزمایش با حضور پلیس راه، پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس فوریت های پزشکی از امروز تا ۲۰ اسفند همزمان با سراسر کشور در محورهای مواصلاتی داخل و خارج شهرها برگزار می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.