تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام در کشور تشییع می‌شود

پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام در کشور تشییع می‌شود
تهران- فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت:

پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام یکشنبه- ۲۶ آذرماه- همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور تشییع می‌شود.

سردار سرتیپ حسن حسن زاده سه‌شنبه- ۲۱ آذرماه- در نشست خبری که در سالن جلسات باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت دهه فاطمه و گرامیداشت روز شهدای گمنام بیان کرد: از مجموع ۲۸۰ پیکر شهدای گمنام ۱۱۰ شهید مربوط به استان تهران و ۱۷۰ شهید از استان‌ها به ویژه در مراکز استان‌هاست.

وی افزود: شهدای تفحص از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج شیر هستند.

سردار حسن زاده اظهارداشت: مراسم وداع با شهدا ۲۵ آذرماه در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شکوه و عظمت برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: همچنین مراسم تشییع ۱۱۰ شهید گمنام تهران با حضور مردم ساعت ۸ صبح از مقابل دانشگاه تهران همراه با مداحی و سخنرانی برگزار می‌شود، بعد کاروان شهدای مقتدر به سمت معراج شهدا حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه مدارس و مساجد با پیکرهای شهدا عطرآگین می‌شود، افزود: بعد از مراسم تشییع شهدا در ۲۶ آذرماه، برنامه تدفین شهدا از ۲۷ آذرماه در مکان‌ها و بخش‌های مصوب شده انجام می‌شود.

(چند سالی است سالروز شهادت بی بی فاطمه زهرا به نام شهدای گمنام نامگذاری شده است و در این روز مراسم معنوی تشییع پیکر شهدای گمنام برگزار می‌شود.)

سردار حسن زاده بیان کرد: امسال شهادت حضرت فاطمه(س) با مراسم تشییع پیکرهای شهدای گمنام و جنایت رژیم صهیونسیتی و شهادت مردم مظلوم و بی پناه غزه مصادف شده است، این روزها شاهد قتل عام کودکان و زنان هستیم.

وی اظهارداشت: امیدواریم با حضور گسترده مردم به ویژه در مراکز استان‌ها شاهد مراسم باشکوه و محکوم کردن رژیم صهیونسیتی و قدردانی از مجاهدان غزه باشیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: تمهیدات امنیتی، ترافیکی، امدادی، فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی برای حضور گسترده مردم به ویژه در تهران اندیشیده شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.