تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

۱۰ هزار دانش آموز ایلامی در آیین های وداع با شهدای گمنام شرکت کردند

۱۰ هزار دانش آموز ایلامی در آیین های وداع با شهدای گمنام شرکت کردند
ایلام - مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از شرکت بیش از ۱۰ هزار دانش آموز ایلامی در آیین های وداع با شهدای گمنام در سطح مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایلام شهر شهیدان، شهر کبوتران سبکبالی که در هشت سال دفاع مقدس که رها و آزادانه برای دیدار با معشوق خود، در جبهه های حق علیه باطل سر از پا نشناختند و برای این دیار و سرزمین، جان شیرین خود را فدای آب و خاک و اعتقاد کردند، شهر و استانی که معبر کاروان و زائران عتبات عالیات است، شهر و استانی که سه هزار شهید را تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است تا راه کربلا به برکت خون شهدا، باز شود، این روزها میزبان چهار شهید گلگون کفن گمنام اما پرآوازه است.

این روزها، ایلام بار دیگر معطر به رایحه خوش و محمدی، شهادت است، هر برزن و کوچه ای، هر مدرسه و مسجدی این روزها میزبان پیکر پاک شهیدانی است که نامی به وسعت تاریخ دارند، نامی که در آسمان ایران و جهان می‌درخشد تا روشنگر راه امروز و فردایمان باشند.

و اما این روزها مدارس استان ایلام، صحنه دلدادگی و عشق دانش آموزان ایلامی به شهدا است، دانش آموزانی که چون پروانه گرد شمع شهدای گمنام می چرخند و نور و روشنی را با توسل و توکل طلب می کنند و چه زیباست شمع وجود این شهدا که در آتش عشق سوختند و به قله “عند ربهم یرزقون” رسیدند.

پیکر پاک چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، از ۱۹ آذرماه مهمان استان ایلام هستند، چهار شهیدی که این روزها به مدت یک هفته، هر مدرسه، مسجد و مکتبی، منتظر مفتخر میزبانی از آنان است و در این بین ۲۵ مدرسه استان تا کنون میزبان کبوتران سبکبال بوده است.

امروز اما مراسم از پیکر مطهر شهید گمنام با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانش آموزان ایلامی در دبیرستان شاهد شهید حیدری شهر ایلام با شکوه خاصی برگزار شد، دانش آموزانی که زیر علم پیکر مطهر شهید گمنام قرار می گرفتند که دلشان و روحشان با صیغل راحیه شهادت، آرام و قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه این مراسم از استقبال و وداع ۱۰ هزار دانش آموز ایلامی با پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد و گفت: در چند روز اخیر، مدارس استان ایلام با حضور حماسی و شهدایی دانش آموزان، میزبان شهدای گمنام بوده است.

“علی درویشی” با بیان اینکه در این مراسمات صحنه هایی زیبایی از استقبال دانش آموزان از شهدای گمنام به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: حضور شهدای گمنام در مدارس و در بین دانش آموزان تاثیرات بسیار مثبتی در تقویت روحیه معنوی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه امروز هر آنچه ما داریم به برکت خون شهیدان است، ابراز کرد: آرامش و امنیت امروز کشورمان مدیون خون پاک شهدا است و دانش آموزان بایستی بیش از گذشته با فرهنگ ایثار و شهادت و راه شهدا مانوس شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: همه ما وظیفه داریم با روشنگری در رابطه با شناساندن شهدا به نسل امروز نقش خویش را ایفا کنیم.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر پاک چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس فردا(یکشنبه) ساعت ۹ صبح همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام برگزار می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.