تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

آغاز عملیات اجرایی تونل آزادی شماره ۲

آغاز عملیات اجرایی تونل آزادی شماره ۲
فرشاد دوستی مدیر کل راه و شهرسازی دوستی چهارشنبه(۱۳ دی ماه ۱۴۰۲) در کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی در در نشستی مجازی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد،

ایشان در آغاز سخنان خود ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، و روز مادر، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت نقد و پنج هزار میلیارد ریال به صورت اوراق در قالب ماده ۵۶ تسهیلات بانکی برای احداث خط راه آهن استان ایلام تامین شده است.

فرشاد دوستی با اشاره به مطالعات و طراحی احداث راه آهن از سمت استان کرمانشاه به ایلام، افزود: احداث راه آهن در ۲ قطعه ۱۷.۵ کیلومتری انجام و پیمانکار آن هم مشخص شده است و نیز مکاتبات لازم برای تزریق و تامین اعتبار این طرح با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: در دهلران ۶۵۰ و مهران ۴۲۰ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن و برای پروژه جوانی جمعیت نیز در مهران ۷۰۰ و دهلران ۲۶۰ قطعه زمین برای متقضیان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: در خصوص پروژه کنارگذر شهر ایوان به طول ۹ کیلومتر با قراردادی معادل یک هزار و ‌۷۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است و تاکنون اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است و در مجموع این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه افزون بر ۲ هزار و ‌۵۰۰ میلیارد ریال است که به دلیل اینکه اعتبارات این پروژه از محل منابع استانی تامین شده و سقف اعتبارات محدود بود پیشرفت پروژه اندکی کندی شد.

ایشان تاکید کرد: مشکل معارضان با تدابیر خاص استاندار ایلام برطرف شده که امید است در سفر رییس جمهور به استان برای این پروژه و کنارگذر هفت چشمه اعتبارات لازم تامین و این پروژه ها تکمیل شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به پروژه های بازآفرینی شهری نیز افزود: پروژه های خوبی چون پارک هفتم تیر، مرکز جامع آسیب دیدگان، کانال دفع آب های سطحی و کتابخانه محله مهرآباد ( بانبرز) و پارک سبزی اباد تکمیل و انجام شده است.

دوستی تامین ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث راه آهن ایلام اشاره داشت و گفت: پروژه های چون برج هنر اسلامی، پایگاه جامع خدمات اجتماعی، پارک ارغوان و سالن ورزشی در خیابان بعث ایلام هم در دست اقدام است که با تامین اعتبار روند پیشرفت این پروژه ها شتاب بیشتری می گیرد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم در اکثر پروژه ها چون تونل کبیره کوه اعتبارات ملی از محل سفر رییس جمهور در نظر گرفته شده و در مسیر مهران صالح اباد تونل شماره ۲ تکمیل و هم اکنون در حال تکمیل تونل شماره یک در این مسیر هستیم.

دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بیان کرد: پروژه های کنار گذر ایوان و ایلام از اعتبارهای استانی پیشرفت مناسبی نداشتند اما از محل اعتبارات سفر رییس جمهور پیشرفت این پروژه ها از پیشرفت مناسبی برخوردار شد و نیز از سمت صالح آباد تا مهران بیشتر مسیرها تکمیل شده است، از سمت مهران به طرف مرز هم اعتباراتی در نظر گرفته شده که در حال تکمیل شدن هستند.

فرشاد دوستی در خصوص، حذف پیچ خطرناک در مسیر دهلران محور نصریان، گفت: حذف این پیچ یکی از پیچ‌ های حادثه خیز استان محسوب می شود در دست اقدام بوده و همچنین پروژه تونل آزادی شماره ۲ که تا کنون ۶۵۰ متر آن حفاری‌شده است در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.