تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۲

حاج قاسم سلیمانی؛ سفیر صلح و سردار صلابت * سیدحرمت الله موسوی مقدم

حاج قاسم سلیمانی؛ سفیر صلح و سردار صلابت   * سیدحرمت الله موسوی مقدم
ایلام-  این سرباز سرافراز وطن به‌عنوان یک فرمانده محبوب، مخلص و مقتدر جهان اسلام

 بسان ستاره‌ای سُرخ و دُری درخشان در آسمان جبهه مقاومت در لباس فداکاری و ایثار نورافشان بود و وجودش زوایای تاریک زمانه را روشن می‌کرد اما بعد از عمری مجاهدت و مقاومت شمع شکوهش زینت‌افزای باغ شهادت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا – سروِ صنوبری که به حکم تقوا و حکمت تدین در زمین زهد و خاک خدا رویید و با مشایعت باد بیداری و نسیم نور به سجده آسمان رفت و با آب عشق وضو ساخت و در محراب مانایی نماز نجابت به‌جای آورد.

او سردار صلح و سفیر خوش‌سیرت کشور کرامت بود که با پای دل و چشم جان در کسوت خادمِ حرم اهل بیت(ع) در عراق، سوریه و لبنان به کمک هم‌وطنانش در شرق، غرب و شمال و جنوب ایران نیز افتخار می‌کرد.

حاج قاسم مکه، منا و یک مکتب مهربانی و دانشگاه دینداری بود که حاجیانِ احرام به دوش، هَروِله کنان به صفا و مروه او مفتخر بوده و زیارتش را حج مقبول می‌پنداشتند.

او الگو در انسانیت، اُسوه در ادب، نمونه در احترام به والدین، یگانه در فرماندهی، سرمشق در ولایت‌پذیری، راهنما در وطن دوستی، نمود در اخلاق فردی و اجتماعی و نماد در وقت شناسی، دشمن ستیزی و دوست ستایی بود و به همین منظور نامش تا ابدیت بر فراز تاریخ ایران و جهان می‌درخشد و قبله نمای عشق و ارادت و آزادگی است.

این جهان پهلوان جهادگر، خود به تنهایی بسان یک دایرهالمعارفی است که بوستان سعدی، شهنامه فردوسی، مثنوی مولوی، غزلیات حافظ، دیوان پروین، طوفان فرخی یزدی، حدیقه سنایی، منطق‌الطیر عطار، لیلی و مجنون گنجوی و یار مهربان رودکی در آن قابل مشاهده و مغازله بود.

مجاهدی صادق و سترگ، زعیمی زاهد و زمان شناس و قائدی قدرتمند بود که علاوه بر دوستان، برای دشمنانش نیز قابل ستایش و تکریم بود.

سلیمانی؛ عشق علی(ع)، وفای ولی، نایره نبی، رحمت رسول(ص)، عصمت بتول(س)، قرص قمر و سودای سفر در جاذبه جبینش قابل روئیت بود.

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی نینوای مستقلی است که ارادت،ایثار، انگشتر و اربعین امام مظلومان(ع) در کرانه‌های آن تجلی یافته و شعاع عالم، آدم، ارض و سماء در آن متجلی و متبادر بود.

بریده باد دست دشمن دون همت که در سیزدهم دی‌ماه ۹۸ گُل وجودش را به تاراج داد و شمع شب شکنش به شبستان شهادت تابید و ملائک خدا را نیز مسرور کرد.

در این روز غم‌افروز رنگ رجعت نمایان شد، لحظه لقاء نزدیک شد، افق عروج شعله کشید، سروش صبح از آسوی آسمان بلند و سمفونی سُرخ در سرای شهیدان پیچید که ایهاالناس به‌پاخیزید و صفای سردار را به نظاره بنشینید و مهرش را میزبانی کنید.

آری؛ در اثر شیطنت‌های جهان سلطه، سیف‌الاسلام و مالک ملک دل‌های شکسته، نقاب در قاب خاک فرو برد و از چشم سر ما فرشیان به مجلس عرشیان وارد شد و شبستان شهادت را مزین و منوّر کرد.

او دخیل دعایش به اجابت رسید و مسرور و مشعوف به خیل یارانش پیوست تا نامش جاودان یادها شود، این سردار بی‌قرار در جوار یار آرام گرفت و جهانی را در اقیانوس عزا فرو برد.

سردار حاج قاسم سلیمانی با صحیفه‌ای سبز به سینای سُرخ ایثار سفر کرد تا یک ایران و صد جهان را در حسرت حبس کند.

این علمدار دشت داغ و دشنه با اعجاز ایمان بر عصای اعتماد تکیه کرد و همه واژه‌های وقار و آرایه‌های ادب و عبارات اخلاقی و داشته دوران را در سایه اخلاص انسانیت خویش قرار داد.

این نام‌آور گمنام، حریم خدا و ناموس‌ اسلام را از چپاول تاتاران‌ تجاوزگر محفوظ کرد و هیمنه هتاکان حیله‌گر آمریکا را به تاراج تباهی سپرد و در این مسیر منور جان شیرینش را در کنار جانان‌ و جوانان بنی هاشم تقدیم کرد تا در صحن، سرا و سِتر صداقت حسین(ع) صفای پُروفای بین‌الحرمین به عشق‌بازی با سنگرنشینان نامدار بپردازد.

سردار سربلند وطن؛ گوی وفا را ربود، شعر صفا را سرود، راه ولا را گشود، رنگ ریا را زدود و عشق خدا را شنود تا “فانی فی الله و باقی بالله بماند.

او با عزم ایثار و رزم آزادگی‌اش، گلوی نازک کودکان معصوم عراق، لبنان، سوریه و فلسطین را از سایه سخت خنجر خصومت داعش دادمنش نجات داد و طومار متعفن خلافت دمشق و عراق را از زمین و زمان برچید و زهر شکست و رسوایی در کام کثیف آمریکا، اسرائیل غاصب فروریخت تا هیبت فرزندان ایران بزرگ در حافظه تاریخ جاودانه شود.

و چنین شد که این مرد میز، میدان، مین و مناظره در مورخه ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ به‌وسیله انبوهی از امکانات و به روزترین تجهیزات مخوف نظامی و جاسوسی شیاطین عالم، از زمین، هوا و دریا با هدایت و فرماندهی و نظارت مستقیم ” ترامپ ” رییس جمهور ناجوانمرد وقت آمریکا در اوج عزت و عظمت و البته در نهایت مظلومیت به درجه رفیع شهادت رسید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.