تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی ایلام جذب شدند

۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی ایلام جذب شدند
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سال گذشته با رایزنی صورت گرفته از طریق وزارتخانه موفق به جذب ۵۰ پزشک متخصص در شهرستان های مختلف استان شدیم.

 

دکتر جاسم محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پارسال رایزنی برای حضور ۵۴ پزشک متخصص در رشته های مختلف در استان انجام گرفت که از این تعداد موفق به جذب ۵۰ نفر شدیم.

وی افزود: تامین پزشکان متخصص در برخی از رشته ها همچون طب اورژانس ، جراحی و بیهوشی در کشور با کمبود مواجه است و استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: این رشته ها با توجه به سختی کار و درآمد کم با اقبال زیادی از سوی دانشجویان پزشکی روبرو نمی شوند.

محمدی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش پزشکان عمومی در دانشگاه های کشور بالاست، ولی این افراد پس از فارغ التحصیلی به دلیل درآمد بالا به سمت رشته های زیبایی سوق پیدا می کنند که باعث شده در تعدادی از رشته ها با کمبود مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون مهم ترین نیاز استان در بخش پزشکان متخصص در رشته های طب اورژانس و بیهوشی است و سال گذشته در بخش تامین پزشک مراکز اورژانس با مشکل روبرو بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خوشبختانه با وجود نیروهای بومی تا حدی نیاز به پزشکان متخصص مرتفع شده و در رشته های طرحی نیز با صدور ۵۰ پزشک متخصص بخشی از نیاز استان برطرف شد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۵ پزشک متخصص و ۳۲ پزشک فوق تخصص هم‌اکنون در عضویت نظام پزشکی استان ایلام هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.