تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

۲۸۳ هزار تن محصولات کشاورزی امسال از مرز مهران به عراق صادر شد

۲۸۳ هزار تن محصولات کشاورزی امسال از مرز مهران به عراق صادر شد
ایلام - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت:

 ۲۸۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) در سال جاری (اول فروردین تا پایان دی ماه) از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

“میرآقا عبدی” روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این میزان صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: ارزش این محصولات کشاورزی صادر شده از طریق مرز بین المللی مهران به عراق ۹۰ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۲۹۲ دلار بوده است.

سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی نیز هفت درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به وضعیت صادرات از مرز مهران، بیان کرد: در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار انواع کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.