تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

استاندار ایلام: نگاه دولت سیزدهم توانمند کردن ایلام با نگاه ویژه است

استاندار ایلام: نگاه دولت سیزدهم توانمند کردن ایلام با نگاه ویژه است
ایلام- استاندار ایلام با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه‌ای در حوزه های مختلف به این استان دارد، گفت:

نگاه دولت، توانمند کردن استان ایلام در حوزه های مختلف است.

« حسن بهرام نیا» روز پنجشنبه در دیدار با « سید مجید هدایت » مشاور وزیر و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت و تیم اقتصادی وزارت کشور، با قدردانی از نگاه ویژه وزیر کشور به استان ایلام، اظهار کرد: امید است که خروجی این حضور منتج به یک تحول بسیار خوب در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان شود.

وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی از جمله منابع نفت، گاز، کشاورزی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت با توجه به نزدیکی مرز مهران با کشور عراق است که البته در این حوزه‌ها در استان کار شده است اما باید بیش از گذشته با حمایت مسولان ارشد کشور مورد توجه قرار گرفته است.

بهرام نیا با بیان اینکه در حوزه بهره وری، چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز و صنعت مورد توجه بوده است، افزود: ۱۸ کمیته زیرمجموعه ذیل این چهار بخش اصلی به منظور بهره وری و ارتقای تولید و رشد در استان تشکیل شده است.

استاندار ایلام ابراز کرد: استان ایلام، ظرفیت بسیار خوب در حوزه نفت و گاز دارد که هم بالقوه و بالفعل است که باید از این ظرفیت ها در حوزه های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاه استان استفاده شود.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان پتروشیمی ایلام، شرکت ارغوان گستر و پتروشیمی ایلام است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می رود که هر چه زودتر این ظرفیت ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال و افزایش و جهش تولید در استان باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مهار آب‌های سطحی در سطح استان اقدامات و گام های بزرگی در دولت سیزدهم در مقام مقایسه با گذشته برداشته شده است، ابراز کرد: سد میمه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است‌ و انتظار می رود که به زودی به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام تصریح کرد: پارک پلی پروپیلن هم در منطقه آزاد در دست اقدام بوده و یک فرصت خوب برای صادرات، اشتغال و توسعه استان به شمار می رود که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم تا پایان سال انتظار می‌رود به بهره برداری برسد، ابراز کرد: پتروشیمی دهلران، پتروشیمی دره شهر، پتروشیمی هلیلان و صبا انرژی دهلران، می تواند یک تحول بزرگ در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد کند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه تعطیل در استان احیا و فعال شده است، ابراز کرد: تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

وی بیان کرد: استان ایلام، استاتی غنی است که در ظرف چند سال آینده به یکی از استان های برخوردار کشور تبدیل می شود و با این همه ظرفیت و پتانسیل که در استان وجود دارد، همت و تلاش دولت برای توسعه استان بسیار جدی است.

بهرام نیا با بیان اینکه وحیدی یکی از وزرای جهادی کشور است، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در ایام اربعین در استان چندین بار حضور داشتند و نگاه ویژه ای به استان ایلام دارند که این استان توانمند شود.

به گزارش ایرنا، هیئت اقتصادی و صنعتی به سرپرستی سید مجید هدایت، مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، به پیشنهاد وزیر کشور به مدت ۲ روز به منظور بررسی ظرفیت ها و مسائل اقتصادی و صنعتی ایلام به این استان سفر کرده است./ایرنا

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.