تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام:مشکلی در تامین کالاهای اساسی شب عید وجود ندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام:مشکلی در تامین کالاهای اساسی شب عید وجود ندارد
نگاه اقتصاد

سیدمهدی محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام؛ در نشست مجازی کارگروه کار، کرامت و با حضور اصحاب رسانه گفت: نهاد تعزیرات حکومتی در کنار رسیدگی و نظارت بر بازار، بر ادارات و نهادهای دولتی همانند اداره غله، نظارت و پشتیبانی دام و سایر نهادهایی که مایحتاج و کالاهای اساسی مردم را نگهداری می کنند، نظارت دارد.

محمدی با بیان این که در ذخیره سازی کالاهای شب عید و اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: میوه شب عید به قیمت مصوب و با کیفیت خوب عرضه می شود.

وی با اشاره به نظارت تعزیرات حکومتی بر موارد مصرفی زائرین گفت: در اربعین بیشتر مشکلاتی که زائرین عتبات عالیات داشتند و خواهند داشت، بحث پارکینگ ها بود و در پایانه مرزی بیشترین تمرکز خود را بر این قسمت گذاشته بودیم.

این مسئول در ادامه گفت: در سطح شهر، نانوایی ها مد نظر ما بودند که می توانستند تخلف داشته باشند، بنابراین در همین ایام سه واحد نانوایی به خاطر تخلفاتی که داشتند پلمپ و تعطیل شدند و سهمیه آنها بلافاصله به واحدهایی دیگری که به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تصریح کرد: یک مجرم همیشه در ارتکاب جرم سود و زیان خودش را می سنجد و اگر سودی در ارتکاب جرم وجود داشته باشد نسبت به آن اقدام می کند، بنابراین بحث قاچاق کالا و ارز هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان این مطلب که کالاهایی که از کشور خارج می شوند، چون یارانه دولت به این کالاها تعلق می گیرد، دلالان به قیمت پایینی می توانند این کالاها را تأمین کنند، افزود: بسیاری از کالاهای اساسی دیگر که از کشور خارج می کنند و آن کالاهایی که به کشور وارد می شود با توجه به قیمت دلار و نوسانات قیمت دلار می توانند برای افراد تأثیر گذار باشند، در نتیجه وظیفه ما طبق قانون برخورد و جلوگیری از ورود این کالاها به کشور است.

محمدی اضافه کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز تعداد ۹۶۹ فقره پرونده تشکیل شده که با احتساب تعداد پرونده های قبلی ۹۷٠ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد پرونده به پرداخت یک هزار و ۶۷ میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۲۲۳ هزار ریال محکوم شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۲۹۴ فقره پرونده تخلف به حوزه اجزایی وارد شده که از این میزان ۲۹٠ پرونده به میزان هشت میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال جریمه نقدی مختومه اعلام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی در پایان تعداد گشت های نظارتی را از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۷۱ اکیپ گشت سیار عنوان کرد و گفت: با همکاری دستگاه های مرتبط شامل صمت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، علوم پزشکی و سایر مراجع نظارتی از سطح بازارهای استان ایلام تعداد ۴۱ هزار و ۱۹۳ فقره بازرسی انجام گرفته و از این تعداد بازرسی برای تعداد ۵۲۲ پرونده متخلف پرونده تشکیل شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.