تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

وزیر بهداشت: هرمزگان رکورددار طرح‌های بهداشتی درمانی دهه فجر است

وزیر بهداشت: هرمزگان رکورددار طرح‌های بهداشتی درمانی دهه فجر است
بندرعباس - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هرمزگان رکورددار طرح‌های بهداشتی درمانی دهه فجر است، گفت:

باتوجه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین رهبر معظم انقلاب، تلاش این وزارتخانه بر ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی هرمزگان و رفع محرومیت از چهره این استان است.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به هرمزگان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه رفع نیازهای بهداشتی و پزشکی مناطق محروم در اولویت دولت مردمی و وزارت بهداشت است، اظهار کرد: هرمزگان یک استان وسیع با مردمان بسیار فداکار و شهید پرور است که متاسفانه در برخی نقاط آن با محرومیت تاریخی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: تاکید وزارت بهداشت و درمان بر تقویت شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در استان هرمزگان تا شهروندان این استان، مجبور نباشند برای درمان به دیگر نقاط استان سفر کنند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: با تلاش جهادی و شبانه‌روزی استاندار هرمزگان و مدیران فعلی و قبلی دانشگاه علوم پزشکی استان، در حوزه بهداشت و درمان شاهد ثبت رکورد بی‌سابقه در افتتاح ۳۳ طرح حوزه سلامت هستیم که همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.در حوزه بهداشت و درمان شاهد ثبت رکورد بی‌سابقه در افتتاح ۳۳ طرح حوزه سلامت هستیم که همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: ۲۴ پروژه از مجموع طرح قابل افتتاح حوزه سلامت توسط رئیس جمهور به این استان مربوط به پروژه بهداشتی و ۹ طرح نیز به حوزه درمانی و آموزشی مربوط می‌شود.

دکتر عین اللهی، با اشاره به اینکه باافتتاح طرح‌های یادشده در مجموع ۲۵ هزار متر مربع به فضای درمانی استان هرمزگان افزوده خواهد شد، بیان کرد: بیمارستان فوق تخصصی بندرعباس به ظرفیت ۱۱۲ تخت با رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح این بیمارستان برای وزارت بهداشت از اهمیت خاصی برخودار است.

وزیر بهداشت گفت: این نوید را به مردم می‌دهیم که براساس مصوبه روز یکشنبه هیات دولت، تمامی خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال رایگان شد که این افتخار و دستاورد بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عین الهی گفت: همچنین افتتاح توسعه بیمارستان ۷۸ تختخوابی فارابی بستک به عنوان دیگر طرح مهم هرمزگان در دستورکار است که با علاوه براین، ۲ دستگاه ام آر آی نیز در این بیمارستان افتتاح خواهد شد که باعث می‌شود مردم این خطه برای آزمایش خود مجبور نشودند به بندرعباس یا دیگر شهرهای بزرگتر بروند.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی نیز توسعه بسیاری خوبی در بندرعباس ایجاد شده است، گفت: این دانشگاه وسیع با اساتید با تجربه منشاء خدمات ارزشمند در این استان بوده است

وی بر تقویت دانشگاه‌های بین المللی تاکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت و درمان که تقویت آن به‌طور ویژه در دستورکار قرار دارد، دانشجویان بین الملل است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه رشد بیشتری داشته باشیم.

عین الهی همچنین بر تقویت پایگاه‌های اورژانس در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از کارهای مهم وزارت بهداشت و درمان در این استان به دلیل گستردگی و وسعت تقویت اورژانس‌هاست تا پایگاه‌های اورژانس به‌طور فعال درحال خدمات رسانی به شهروندان باشند؛ البته بروز بودن و تجهیز اوژانس نیز مورد تاکید است.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: اخیرا آمبولانس‌هایی به کشور وارد و تجهیز شده است که بزودی به تعداد کافی به اورژانس‌ها ارائه خواهد شد.

در سفر روز پنجشنبه و جمعه این هفته رییس جمهور و اعضای هیات دولت به هرمزگان بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی استان به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته معاون اجرایی رییس جمهور ۱۰۰ درصد تسهیلات سفر اول هیات دولت به هرمزگان اجرایی و عملیاتی شده است؛ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی نیز تامین و پرداخت شده است.

هرمزگان با ۱۴ شهرستان و ۱۴ جزیره در خلیج همیشه فارس بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.