تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور: ۱۹۰ هزار نیروی انتظامی امنیت انتخابات را تأمین می‌کند

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور: ۱۹۰ هزار نیروی انتظامی امنیت انتخابات را تأمین می‌کند
تهران - سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور از بکارگیری ۱۹۰ هزار نیروی پلیس از جمله یگان ویژه، در سراسر کشور برای تامین امنیت انتخابات در ۱۱ اسفندماه خبر داد.

سردار دکتر سعید منتظرالمهدی اظهارداشت: به استناد مواد ۱۹ و ۶۸ قانون انتخابات‌، تامین نظم و امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، لذا با به کارگیری ۱۹۰ هزار نیرو، از جمله یگان ویژه، در سراسر کشور، به همراه دیگر دستگاه های امنیت ساز، از جمله بسیج، آمادگی لازم برای تامین نظم و امنیت انتخابات حاصل شده است.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه برابر ماده ۵۸ قانون انتخابات‌، پلیس یکی از مراجع پنجگانه استعلام است، خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۴۸ هزار و در مرحله نهایی حدود ۲۴ هزار استعلام از سوابق ثبت نام شدگان صورت پذیرفت که نتایج حاصله، در موعد مقرر به شورای نگهبان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه برابر بندهای ۷۰ ،۷۶ و ۷۷ قانون انتخابات‌، وظیفه نظارت در حوزه تبلیغات نیز برعهده پلیس است، افزود: برابر هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضایی و رصد فضای مجازی این موضوع نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و در صورت نیاز به تذکر و یا تشکیل پرونده قضایی، قطعا پلیس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در پایان در رابطه با سوالی در خصوص نحوه رای گیری از مرزبانانی که در نقاط صفر مرزی مشغول به خدمت هستند، اظهار داشت: تأکید شده این افراد به مناطقی که دسترسی به صندوق آراء میسر است، رای خود را به صندوق بیاندازند و در مناطق صعب العبور که به دلیل بارش برف امکان تردد وجود ندارد، از بالگرد استفاده شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.