تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

امام جمعه ایلام: مردم بهترین راهبرد دفاعی کشور هستند

امام جمعه ایلام: مردم بهترین راهبرد دفاعی کشور هستند
ایلام –  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

بهترین راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه سلاح اتمی و تجهیزات بلکه اعتماد عمومی و همراهی مردم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین “اله نور کریمی تبار” روز دوشنبه در همایش نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: اگرچه ایران اسلامی سلاح های متعارف اتمی را استفاده و از قدرت دفاعی قوی و تجهیزات روز لازم برخوردار است ولی مهمترین پشتوانه اش مردم است.

وی ادامه داد: انقلابی که امام راحل در ایران اسلامی تشکیل داد مبتنی بر مردم بود و ملت ایران بخوبی در همه صحنه ها نقش آفرین بوده بطوریکه توانستند حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کنند.

وی اظهار کرد: بعد از مدد الهی و نقش بی بدیل ولایت فقیه در حفظ انقلاب، این مردم بودند که برای انقلاب به استقبال حوادث رفتند، شهید دادند و موجب ماندگاری نظام اسلامی شدند بطوریکه این انقلاب اکنون الهام بخش کشورهای دیگر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه ایلام با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱اسفندماه گفت: نقش ملت ایران در این رویداد سیاسی ادامه محافظت از نظام و انقلاب امام راحل است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اعم از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یادآور شد: امروز با استفاده از ظرفیت رسانه ها، صدا و سیما، فضای مجازی و مناظره ها عرصه بی بدیلی برای تبلیغات نامزدها فراهم شده است.

وی با انتقاد از حرکت و سخنان برخی نامزدها در تبلیغات و مناظره ها تاکید کرد: برخی از نامزدها از این فرصت بخوبی استفاده نکرده و احساس می شود در فضایی حرکت می کنند که نمی دانند قرار است در آینده چه مسئولیتی بگیرند.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه یکی از نامزدها در تبلیغاتش مساله وجود “ابر بحران” در کشور را بیان کرده، این نامزد بدون شک جمهوری اسلامی را نشناخته است، کسی منکر وجود مشکلات در کشور که به فرموده مقام معظم رهبری در زمینه بیکاری، تورم و غیره وجود دارد نیست اما کلمه بحران به معنی شرایط غیر عادی است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: شما اگر مجلس هم بروید و همین جمله را بگویید در مدیریت مدیریت کشور را زیر سئوال خواهید برد که اوج ناشکری است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه رشد علمی، صنایع دفاعی و بسیاری از عرصه های دیگر یکه تازی می کند و دشمنان را در ماورای مرزها زمین گیر کرده و سایر کشورها دست نیازشان را بسوی ایران دراز می کنند.

وی تاکید کرد: شما با این جمله بر جمهوریت و اصل نظام مشکل وارد می کنید در صورتیکه مردم با وجود همه مشکلات اصل نظام را قبول داشته و طرفدار آن هستند.

وی ادامه داد: نامزدها نباید سیاه نمایی کنند، فردا فلان نامزد که رای می آورد شعاری که در تبلیغاتش داده باید معقول باشد و سوار بر موج احساس درونی و مغلوب مشوقان اطراف نشده و در انتخاب مشاورانشان دقت داشته باشند.

وی یادآور شد: چنین نامزدی که اینگونه شعار بدهد چنانچه بر کرسی قدرت هم بنشیند نمی تواند شعار واقع بینانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ذکر اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از دین انبیا است و دین اسلام با منطق فطری با انسان صحبت می‌کند، افزود: هیچ پیامبری با زور و قدرت دنبال حاکمیت نبوده و با سلاح زور آیین خود را گسترش نداده چراکه در دین هیچ اجباری نیست.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای تاثیرگذار در انسجام بخشی و هد فمند کردن سیل خروشان طرفداران نظام است که با حداقل امکانات بخوبی توانسته است این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه های مختلف همواره برای دشمنان رعب آور و برای ایران امید بخش بوده و امروز این نقش و حضور پررنگ تر از گذشته است.

امام جمعه ایلام گفت: در دین مبین اسلام هیچ رهبری مردمی تر از حضرت علی(ع) نداشتیم اما چون مردم همراهی نکردند ایشان خانه نشین شد چون مردم حکومت این امام همام را درک نکردند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید اینکه مشارکت حداکثری تامین کننده امنیت کشور است، افزود: امروز نگاه دوست و دشمن حضور مردم در پای صندوقهای اخذ رأی است و بدون شک ملت همیشه در صحنه و همراه ایران تجربه تنها گذاشتن امام علی(ع) را تکرار نخواهند کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.