تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

اعتبارات نوسازی مدارس ایلام ۲۶۵ درصد رشد یافت

اعتبارات نوسازی مدارس ایلام ۲۶۵ درصد رشد یافت
تهران- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: اعتبارات فضاهای آموزشی استان ایلام در سال گذشته نسبت به سال ۹۶، ۲۶۵ درصد افزایش داشت.

مهراله رخشانی مهر امروز – دوشنبه – در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استاندار ایلام به منظور تامین فضاهای آموزشی این استان اظهار داشت: اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام در سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به بیش از ۳۶ میلیارد تومان رسید و در نهایت در سال ۹۸ با رشد ۲۶۵ درصدی این اعتبارات همراه شد.

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در ایلام ۸.۴ متر مربع است، یعنی از سرانه آموزشی تعریف شده در زیر نظام سند تحول بالاتر است، در واقع پس از یزد، ایلام بالاترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: اهمیت فضاهای آموزشی به اندازه‌ای است که در سند تحول بنیادین یک زیرنظام از ۶ نظام اصلی برای فضا و تجهیزات آموزشی در نظر گرفته شده از این رو برای تقویت سرانه آموزشی در هر استان اقدامات خوبی تحت عنوان طرح آجر به آجر انجام شده است.

آغاز جمع‌آوری بخاری نفتی از ایلام

رخشانی مهر به سفر خود به دهلران از شهرهای استان ایلام اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر متوجه شدیم که در این منطقه علمک گاز تا نزدیکی مدرسه وجود دارد اما هنوز از بخاری نفتی استفاده می‌شود.

وی با بیان این که جمع‌آوری بخاری نفتی از استان ایلام آغاز شده است، گفت: بیش از ۴۰۰ بخاری نفتی در این مدارس وجود داشت که اکنون به ۱۹۷ بخاری رسیده است.

تحویل ۲۲۴ کلاس درس به آموزش و پرورش ایلام

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به جمع‌آوری کلاس‌های خشتی و گلی در استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: جمع آوری بخاری نفتی دارای علمک گاز و ‌بهره برداری از کلاس های درس جدید هم در دستور کار نوسازی مدارس استان ایلام است.

رخشانی مهر با بیان این که ۲۲۴ کلاس درس از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون به اداره کل آموزش پرورش استان ایلام تحویل داده شده است، گفت: سازمان نوسازی همچنین به بحث پروژه های مشارکتی اعتبارات مناسبی در اختیار دارد.

هدف طرح آجر به آجر ترویج کار خیر است

وی همچنین اظهارداشت: در راستای توسعه فرهنگ مشارکت و خیرپروری طرح آجر به آجر نامگذاری شد، این طرح در واقع به دنبال توسعه مدرسه نیست، بلکه در جهت افزایش توسعه فرهنگ کار خیر اجرایی می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: استانداران، ائمه جمعه و بسیاری از نهادها در این طرح شرکت کرده‌اند و ما در صدد هستیم تا بدنه دانش‌آموزی هم در اجرای این طرح درگیر شوند، همچنین درحال حاضر تابلوهایی نیز در سطح شهر برای رواج طرح آجر به آجر دیده می‌شود، این طرح نیازمند فرهنگسازی است و باید به آن توجه ویژه شود.

رخشانی مهر با بیان این که در استان ایلام و چهارمحال بختیاری تعدادی از مدارس به دلیل کاهش دانش‌آموزان خالی شده است، اظهار داشت: در زمان‌هایی از تاریخ مجبور به مدرسه سازی بودیم اما امروز این مدارس نیازمند ساماندهی بیشتر هستند، از این رو بهتر است در سال ۱۰ تا ۱۵ مدرسه بزرگ ساخته شود تا بهتر ساماندهی شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.