تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹

۲۵ پروانه استاندارد ساخت واحدهای تولیدی شن و ماسه در ایلام صادر شد

۲۵ پروانه استاندارد ساخت واحدهای تولیدی شن و ماسه در ایلام صادر شد
ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه ۲۲۵ واحد تولیدی تحت پوشش و نظارت این اداره کل قرار دارد، گفت: تاکنون ۲۵ پروانه استاندارد ساخت واحدهای شن و ماسه در این استان صادر شده است.

مهناز همتی روز یکشنبه در بازدید از واحد تولیدی پرهون دژ غرب در شهر ایلام با حضور جمعی از خبرنگاران اظهار داشت: این واحدتولیدی از سال ۸۷ با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال عملیات آن آغاز شده و از سال گذشته برای این واحد تولیدی پروانه علامت استاندارد صادر و انطباق کیفی محصولات این واحد با استانداردها نیز محرز شده است.

وی افزود: واحد تولیدی پرهوم دژ غرب از جمله واحدهای تولیدی در استان است که خود مدیر پروژه رغبت بسیار زیادی داشت که این مجموعه تحت پوشش اداره کل استاندارد قرار بگیرد و تولیدات این واحد مطابق با استانداردها باشد.

همتی، روند رعایت استانداردهای کنترل کیفیت این واحد تولیدی را رضایت بخش و مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: سطح پوشش واحدهای تولیدی به نحوی است که حداقل یک بار بازرسی و نمونه برداری از این واحدها بعمل آمده باشد که در این صورت این واحدها مشمول قوانین اجباری استاندارد می باشند.

وی با بیان اینکه مصالح به کار گرفته شده جهت تولید بتن، الزاما باید استانداردهای لازم را دارا باشد، گفت: اگر این مقررات از سوی تولیدکنندگان استان به خوبی رعایت نشود منجر به ساخت و سازهای ناایمن در استان می‌شود.

مدیر کل استاندارد ایلام در ادامه به الزامات قانونی جهت بازرسی از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: طبق الزامات قانونی حداقل سه ماه یکبار طبق برنامه ریزی ها از واحدهای تولیدی که پروانه استاندارد دارند بازرسی به عمل می آید اما از واحدهای تولیدی که در شرایط اضطرار هستند بیش از الزامات قانونی بازرسی می شود.

همتی تاکید کرد: جهت ساخت یک سازه مناسب و استاندارد علاوه بر مصالح ساختمانی ایمن و سالم و رعایت استانداردها، نیازمند نظارت صحیح و نیز همچنین نقشه مناسب هستیم.

مدیرکل استاندارد ایلام در خصوص بازرسی واحدهای تولیدی نظیر صنایع غذایی و لبنی در استان تاکید کرد: این واحد های تولیدی به حساسیت و نظارت بیشتری نیاز دارند و به همین دلیل فراتر از برنامه‌ریزی‌ها و الزامات قانونی جهت بازرسی به این واحد ها مراجعه می شود و عملیات نمونه برداری و انطباق با استاندارد ها گرفته می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.