تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۲۲

نمره ی ۷۰ برای پتروشیمی؛ شاگرد زرنگ صنعت

نمره ی ۷۰ برای پتروشیمی؛ شاگرد زرنگ صنعت
نگاه اقتصاد - اسلام انصاری فر - کارگاه هم اندیشی و آموزشی «آشنایی با مفاهیم پتروشیمی » با حضور دکتر کرمانی در ایلام برگزار شد.

 

اهالی رسانه در کارگاه هم اندیشی و آموزشی با دکتر محمدطاهر کرمانی، در فضایی صمیمی از صنعت پتروشیمی و آخرین وضعیت و اطلاعات مهم در این مورد سخنها شنیدند.

 

دکتر محمدطاهر کرمانی که به دعوت روابط عمومی پتروشیمی به ایلام سفر کرده بود، در سالن اجتماعات هتل زاگرس و در هوایی پاییزی و دل انگیز، به بیان مبانی اصلی پتروشیمی با استفاده از معادله ی عدد «۷۰» پرداخت و گفت:۷۰ شرکت پتروشیمی از حدود ۷۰ سالی که پتروشیمی وارد ایران شده، در نقاط مختلف کشور با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد دلاری به بهره برداری رسیده است که بر اساس این معادله به طور متوسط هر پتروشیمی برای حدود هزار نفر در کشور شغل ایجاد کرده است.

 

نادرست شمردن راه اندازی واحدهای پتروشیمی در مناطق مختلف ایران در راستای ایجاد صرف اشتغال از دیگر مباحث ایشان بود و در ادامه تصریح کرد: ایجاد هزار شغل به ازای هر یک میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی در حالی است که ۱۷۰ هزار شغل به ازای هر یک میلیون تن محصولات صنایع پایین دستی در پتروشیمی شهرها ایجاد می شود.

 

دکتر کرمانی به ایجاد و توسعه پتروشیمی شهرها اشاره کرد و گفت: اشتغال بیشتر با تکمیل زنجیره پتروشیمی و ایجاد و توسعه پتروشیمی شهرها به دست می آید.

 

این کارشناس ارشد پتروشیمی که دارای کتب و مقالات بسیاری در این زمینه می باشد، در ادامه یادآور شد: در بحبوحه ی تحریم ها صنعت پتروشیمی توانست با افزایش تولید به ارزآوری بپردازد اما باید متذکر شوم که ما امروز در حال خام فروشی محصولات پتروشیمی هستیم و این یک هشدار است.

 

در بین برگزاری کارگاه آموزشی و هم اندیشی، مهندسین پتروشیمی؛ روح اله رمضانی، رئیس واحد HSE و سعید رحیم زاده، مدیر بهره برداری، به بیان توضیحات مهم و ارزنده در راستای کارکرد و فعالیت واحد‌های مربوطه پرداختند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

طرح پتروشیمی ایلام به دنبال احداث پالایشگاه گاز ایلام در راستای پالایش گاز میادین گازی تنگ بیجار و کمان‌کوه و در جهت استفاده از محصولات اتان، C3+ ، C5 این پالایشگاه، پس از مطالعات اقتصادی در نهصدوچهل‌و‌هفتمین جلسه هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تاریخ ۱۳۸۱/۴/۱۸ مورد تصویب قرار گرفت.

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.