تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

استاندار ایلام:

دستگاه ها ملزم به موافقت با دورکاری کارکنان هستند

دستگاه ها ملزم به موافقت با دورکاری کارکنان هستند
ایلام - استاندار ایلام گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان با توجه به تشدید شیوع کرونا ملزم به موافقت با دورکاری با کارکنان دارای علایم حتی بیشتر از سقف ۵۰ درصد هستند.

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گویی خبری اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان باید به همه کارکنان دارای بیماری زمینه ای، افراد مسن و زنان باردار دورکاری دهند و در شهرستان های بحرانی ایلام و ایوان نیز کارکنان می توانند بصورت شیفتی ۵۰ درصد تعطیل و ۵۰ درصد در محل کار حضور داشته باشند.

وی افزود: حضور ۵۰ درصد کارکنان فاقد علایم و بدون بیماری زمینه ای در شهرستان های بحرانی ایلام و ایوان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به دلیل رفع امورات ادارای مردم در این شهرستان هاست.

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه مرکز استان و شهرستان ایوان در وضعیت سیاه و بحرانی و پنج شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند از مردم استان خواستاریم که پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را بصورت دقیق رعایت کنند.

تعطیلی گروه شغلی دوم، سوم و چهارم در شهرستان های ایلام و ایوان

استاندار ایلام افزود: در دو شهرستان پرخطر و بحرانی ایلام و ایوان گروه شغلی دوم، سوم و چهارم تعطیل هستند و تنها مشاغل گروه یک با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجازه فعالیت خواهند داشت‌.

سلیمانی دشتکی افزود: در این شهرستان ها، گروه های شغلی یک نظیر نانوایی ها، مراکز خرید و فروش مواد غذایی، مراکز تهیه غذای بیرون بر و مراکز فروش میوه و لبنیات می توانند با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری فعالیت داشته باشند.

وی افزود: به دلیل اینکه گروه شغلی یک نیازهای روزانه مردم تامین را می کند و مردم از خدمات عمومی آن بهره مند می شوند این گروه شغلی علاوه بر مجاز بودن فعالیت در مناطق بحرانی در مناطق با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونا نیز مجاز به فعالیت هستند.

استاندار ایلام یادآور شد: در شهرستان هایی با وضعیت قرمز و نارنجی نیز گروه های شغلی سوم و چهارم که شامل دانشگاه ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده ، برگزاری مراسمات اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی و همایش، باشگاه های ورزشی پربرخورد از جمله کاراته و کشتی، قهوه خانه ها، باغ وحش ها و مراکز تفریحی است مجاز به فعالیت نیستند.

وی با بیان اینکه هلیلان تنها شهرستان با وضعیت زرد کرونا در استان است،افزود: در شهرستان هلیلان تنها گروه شغلی چهار تعطیل است.

ممانعت از ورود خودرو های پلاک غیر بومی به شهر ایلام

استاندار ایلام در ادامه از منع تردد رفت و آمد برای خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای غیربومی به شهر ایلام خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه این محدودیت ها در مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام مرکز استان اعمال خواهد شد و تا ساعت ۱۲ شب روز جمعه ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جهت مقابله هم جانبه با کرونا و کاهش شیوع این بیماری باید همه همایش ها و جلسات بصورت غیر حضوری و در صورت نیاز به حضور اعضا، این جلسات با حداکثر ۱۰ تا ۱۵ نفر در سالن های بزرگ برگزار شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: هدف ما برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان باید قطع زنجیره انتقال بیماری باشد.

وی اضافه کرد: برای قطع زنجیره بیماری کرونا هر فرد مشکوک به کرونا در استان باید در منزل و یا بیمارستان قرنطینه شود.

استاندار ایلام در خصوص شرایط افرادی که از بیماران کرونایی مراقبت می کنند، افزود: افرادی که به هر دلیلی از بیماران کرونایی مواظبت می کنند باید تست دهند و در صورت مثبت بودن آزمایش، بین ۱۰ تا ۱۴ روز قرنطینه شوند.

وی تصریح کرد: افرادی که به کرونا مبتلا شده و امکان حضور و قرنطینه در خانه را ندارد می توانند جهت گذراندن دوره نقاهت خود از دو سالن نقاهتگاه بیماران کرونایی که اخیرا تجهیز شده است، استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی از مردم استان خواست : پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از هرگونه تجمع، اجتماع، تردد و جابجایی غیرضروری بپرهیزند./ایرنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.