تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

۱۴ هزار و ۸۰۳ واحد آسیب دیده از کرونا در ایلام به بانک معرفی شدند

۱۴ هزار و ۸۰۳ واحد آسیب دیده از کرونا در ایلام به بانک معرفی شدند
ایلام - مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۳ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی و به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، احمد خانمحمدیان روز شنبه در حاشیه تور رسانه ای و بازدید از کارخانه تولید محصولات بتنی ایلام اظهار داشت: مجموع تسهیلات درخواستی ۱۳۸ میلیارد تومان است که با پیگیری های انجام شده تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۱ واحد کسب وکار تسهیلات خود را با اعتبار ۹۸ میلیارد تومان از طریق بانک های عامل استان دریافت کرده اند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد متقاضیانی که به سیستم بانکی معرفی شده اند تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

خانمحمدیان یادآور شد: شغل ایجاد شده توسط این واحدها بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر است و بیشتر واحدها اشتغال تک نفره در ۱۴ رسته مشخص هستند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: این واحدها الزاما کارخانه یا صنوف نیستند بلکه در بخش های خصوصی، تعاونی، راننده های تاکسی، مشاغل خانگی، رستوران و هتل و واحدهای بوم گردی نیز هستند.

وی با اشاره به هفته کارورزی اظهار داشت: بکارگیری هر تعداد فارغ التحصیل دانشگاهی ۲ سال معافیت از حق بیمه دارد.

خانمحمدیان افزود: کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند ۲ سال از حق بیمه سهم خود برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی معاف می شوند.

وی ادامه داد: با تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه ای، کارفرمایان می توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب کنند.

خانمحمدیان با بیان اینکه بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود، افزود: شرایط بهره مندی از این طرح برای کسب وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه با شرایط حاکم بر جامعه، ابلاغ دستورالعمل جدید یارانه دستمزد می تواند باعث افزایش تعداد قراردادها و ترغیب کارفرما ها جهت استفاده از طرح یارانه دستمزد باشد.

استفاده از تولیدات ایلام سبب جلوگیری از خروج سرمایه می شود

مدیر عامل کارخانه تولید محصولات بتنی ایلام نیز در این بازدیدگفت: استفاده از محصولات و تولیدات در طرح ها و پروژه های استان موجب می شود که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، از خروج سرمایه از استان جلوگیری شود و شاهد رونق تولید این واحد تولیدی در سال جهش تولید باشیم.

روح اله ربیعی اظهار داشت: این شرکت تنها شرکتی است که گواهی نامه تولید نیوجرسی از دفتر تحقیقات وزارت راه و شهرسازی را دارد و کنترل کیفی محصولات تولیدی این شرکت همواره مورد ارزیابی کارشناسان قرار می گیرد.

وی افزود: احداث این واحد تولیدی از سال ۸۸ با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال و با فراهم کردن زیرساخت های لازم و اخذ مجوزهای مورد نیاز آغاز شده و فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات بتنی آغاز کرده است.

ربیعی با بیان اینکه خط تولید نیوجرسی در این واحد تولیدی فعال است، گفت: این واحد تولیدی برای ۱۵نفر شغل ایجاد کرده و در صورت حمایت مسوولان ظرفیت اشتغال ۲۰ نفر را دارد.

گفتنی از ۲۶ آبان تا ۲ آذر ماه بعنوان هفته کارآفرینی نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.