تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

اجرای طرح آموزشی یاس با همکاری کمیته امداد ایلام و جمعیت هلال استان در راستای توانمندسازی مددجویان

اجرای طرح آموزشی یاس با همکاری کمیته امداد ایلام و جمعیت هلال استان در راستای توانمندسازی مددجویان
.

ایلام – نگاه اقتصاد – در آیینی که با حضور مدیران کل کمیته امداد استان و جمعیت هلال احمر در محل اداره کل کمیته امداد استان ایلام برگزار شد در خصوص اجرایی شدن طرح آموزشی و ملی یاس با مشارکت مددجویان این نهاد هماهنگی های لازم به عمل آمد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این آیین گفت: در طرح ملی یاس مددجویان دختر مورد حمایت کمیته امداد استان در رده های سنی ۳۰ تا ۴۵ سال با همکاری هلال احمر استان آموزش های لازم را در زمینه روشهای مواجهه با بحران و بلایای طبیعی فراخواهند گرفت.

قنبر موسی نژاد با بیان اینکه این طرح در راستای توانمندسازی فرهنگی خانواده های مددجو صورت می گیرد تصریح کرد: از ظرفیت و توانایی این مددجویان پس از فراگیری آموزشهای لازم در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح تعداد ۴۰ نفر از مددجویان زن و دختر مورد حمایت امداد استان در شهرستانهای ایلام و دره شهر آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت و در اینده نیز مددجویان بیشتری در این طرح مشارکت خواهند کرد.

موسی نژاد با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگی و مهارتی خانواده های مددجو در قالب برنامه توانمندسازی فرهنگی از اولویت های مهم کمیته امداد است تصریح کرد: به این خاطر برنامه های گوناگون آموزشی و فرهنگی برای این خانواده ها تدارک دیده شده که اجرای طرح آموزشی یاس در همین راستا است.

وی ادامه داد: مرحله نخست طرح یاس از طریق خانه های هلال از ابتدای دی ماه اجرایی خواهد شد و فاز بعدی این طرح نیز اسفند ماه امسال همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد آغاز و تا هفته هلال احمر که اردیبهشت سال آینده خواهد بود ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امداد استان ایلام تصریح کرد: امیدواریم نحوه اجرای این طرح و کیفیت برگزاری دوره های آموزشی و میزان استقبال مددجویان به شکلی باشد که بتوانیم با همکاری هلال احمر استان توسعه بیشتر این طرح را در آینده در پیش بگیریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ خانه هلال در سطح استان ایلام در حال فعالیت است گفت: آموزش مددجویان کمیته امداد استان ایلام در طرح یاس از طریق خانه های هلال خواهد بود و به زودی آموزش این مددجویان آغاز خواهد شد.

علی اصغر علی اکبری افزود: مددجویانی که در این طرح با همکاری کمیته امداد و هلال احمر آموزش های لازم را فراخواهند گرفت در صورت بروز حوادث و بحران می‌توانند خود، خانواده و اعضای محله را از گزند ها و اسیب های اینگونه حوادث نجات دهند و به توانمندی لازم دست خواهند یافت.

وی ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمند سازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی را از اهداف دیگر اجرای طرح یاس برشمرد که با مشارکت کمیته امداد و هلال احمر استان اجرا می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.