تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع): 

۱۵ هزار خانوار ایلامی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

۱۵ هزار خانوار ایلامی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۱۵ هزار خانوار در نقاط مختلف این استان در ۱۰ روز اول اجرای طرح شهید سلیمانی مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

سردار جمال شاکرمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۰ روزه، ۳۵ هزار نفر غربالگری که از این تعداد سه هزار و ۴۴۲ نفر با علائم بالینی کرونا تشخیص داده شدند.

وی افزود: ۲۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم توسط تیم‌های رهگیری و مراقبت در این مدت ۱۰ روزه آموزش‌های همگانی در خصوص پیشگیری و مهار کرونا را دریافت کرده‌اند.

سردار شاکرمی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۷۹ مورد تست سریع و پی‌سی‌آر از مراجعان گرفته شده و همچنین یک هزار و ۶۷۶ مورد آزمایش ابتلا به کرونا هم مثبت اعلام شده است.

وی اضافه کرد: ۳۴۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا برای تکمیل روند درمان با توجه به شرایط جسمانی که داشتند به مراکز بیمارستانی ارجاع داده شدند و ۱۱۳ نفر هم در منازل خود مورد درمان اکسیژن‌تراپی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰ روزه یک هزار و ۴۲ نفر مشمول قرنطینه خانگی شده‌اند و ۳۲ نفر هم به تشخیص پرسنل درمان به اقامتگاه سلامت مجتمع ورزشی شهدای قلاویزان ارجاع داده شده‌اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام افزود: ۲ هفته قبل از اجرای طرح، مبتلایان روزانه در این استان ۳۳۰ نفر با ۹ تا ۱۲ نفر فوتی و ۷۰ نفر هم بیمار بدحال بودند.

سردار شاکرمی اظهار داشت: اما با اجرای این طرح، وضعیت کرونا کاهشی بوده به گونه‌ای که در این مدت تا روز گذشته افراد مبتلا ۴۵ نفر، فوتی سه نفر، بدحال ۱۰ نفر و بستری ۱۱۳ نفر بوده‌اند.

وی در مورد اقدامات نظارتی هم توضیح داد: بازدید از ۲ هزار و ۸۰۰ مکان و صنف، معرفی ۱۶۳ واحد متخلف به مراجع قضایی و گندزدایی و ضدعفونی ۲۵۰ محله توسط اعضای کمیته نظارت انجام گرفته است.

سردار شاکرمی در خصوص فعالیت کمیته آموزش هم یادآور شد: تهیه ۳۳ کلیپ آموزشی با موضوع پیشگیری از ابتلا به کرونا و پخش از صدا و سیما و فضای مجازی و تهیه بسته‌های آموزشی و فرهنگی و توزیع بین خانواده‌ها از اقدامات این کمیته بوده است.

وی درباره اقدامات کمیته حمایتی مشتکل از نیروهای بسیج پایگاه‌های مقاومت هم گفت: شناسایی ۱۰۸ هزار نفر در معرض خطر ابتلا به کرونا، توزیع سه هزار و ۷۰ بسته معیشتی به جامعه هدف، توزیع پنج هزار و ۴۱۳ بسته بهداشتی و ۱۰۰ عدد کپسول اکسیژن از فعالیت‌های این کمیته است.

فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: در طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی که از ۱۱ آذرماه آغاز به کار کرده است علاوه بر سپاه و بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، فرمانداری‌ها، دستگاه قضایی، اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت و با حمایت و همراهی استانداری ایلام در این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: قبل از شروع طرح چهار کمیته شامل آموزش همگانی، مراقبتی، نظارتی و حمایتی با مشارکت سپاه، گروه‌های جهادی بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر تشکیل شده و وظایف هر کدام از این کمیته‌ها از قبل مشخص و برنامه‌ریزی شده است.

سردار شاکرمی یادآور شد: تاکنون ۵۱۳ تیم حمایتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، ۹۸ تیم نظارتی، ۱۱۱ تیم مراقبتی و ۲۰۰ تیم رهگیری و شناسایی برای اجرای طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی سازمان‌دهی شده‌اند.

وی اظهار داشت: استان ایلام به ۱۵ منطقه و ۶۵ بلوک تقسیم‌بندی شده و هر ۴۰ هزار نفر یک منطقه را تشکیل داده‌اند که تحت نظر کمیته‌های چهارگانه و دستگاه‌های مرتبط با طرح فعالیت می‌کنند.

طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی ۱۱ آذرماه با حضور جمعی از مسوولان استان ایلام همزمان با سراسر کشور در محله مهرآباد (بانبرز) ایلام آغاز به کرد و این طرح تا پایان اسفندماه ادامه دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.