تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

پیام تبریک مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام در روز درختکاری

پیام تبریک مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام در روز درختکاری
نگاه اقتصاد - دکتر رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان ایلام با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

توجه همه‌جانبه و مسئولانه و احساس تکلیف در قبال حفظ منابع طبیعی و صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی یکی از اولویت‌های جهان امروزی است و بشر برای حفظ حیات و استمرار بقای خود نیازمند حفاظت و مراقبت از این مواهب خدادادی است.

امروزه دست‌اندازی در عرصه‌های منابع ملی و دخالت انسان در روند طبیعی جنگل‌ها و مراتع در وقوع حوادث غیر مترقبه‌ هم‌چون سیل ، الودگی هوا و پدیده‌ی ریزگردها و بیابانی شدن خود را نشان داده است.

بنابراین یکی از راه‌های نجات کشور و بهبود وضعیت اقلیمی کاشت نهال و ایجاد جنگل در سطح وسیع و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز برای کنترل و مدیریت پدیده‌های طبیعی است.

خوشبختانه ایلام در حفظ جنگل‌ها و مراتع موجود و پوشش گیاهی عنایت ویژه ای مبذول داشته و با کاشت نهال و جنگل کاری در سطحی‌معادل ۲۰ هزار هکتار رتبه‌ی اول کشور را از آن خود نموده است. موفقیتی که بدون حضور و همراهی مردم عزیزمان میسر نبود.

اینجانب هفته منابع طبیعی را به مردم شریف ایلام و همه‌ی همکاران خدوم و پرتلاش خود و خانواده‌های محترم آنان در منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان‌های تابعه تبریک عرض نموده و امیدوارم با افزایش سطح جنگل‌کاری در استان شاهد تحقق شعار امسال که با نام

“همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی” نام‌گذاری شده است، باشیم.

 

رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان ایلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.