تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

استاندار ایلام: 

فرمانداران زمینه جمع آوری زکات را مهیا کنند

فرمانداران زمینه جمع آوری زکات را مهیا کنند
ایلام - استاندار ایلام گفت: فرمانداران با همکاری ائمه جمعه برنامه ریزی منسجم و هدفمندی را برای جمع آوری زکات بر اساس تقسیم بندی مناطق هر شهرستان طراحی و اجرا کنند.

محمد نوذری روز دوشنبه در نشست ستاد پشتیبانی جمع آوری زکات استان اظهار داشت: مسوولیت پیگیری تشکیل ستاد شهرستانی جمع آوری زکات هر منطقه برعهده فرمانداران است و آنان باید با برگزاری جلسات هماهنگی در راستای انجام این فریضه مهم اهتمام داشته باشند.

وی افزود: جمع آوری زکات در سال ۱۴۰۰ باید هدفمند و دارای چارچوب باشد که علاوه بر حضور دستگاه های مرتبط، باید از نظرات روحانیون برای اعمال حد شرعی و دینی مقدار زکات بهره گرفت.

استاندار ایلام تاکید کرد: امسال با توجه با شیوع کرونا قبل از پایان ماه مبارک رمضان شورای زکات نشستی را در این خصوص برگزار و تصمیمات لازم را در خصوص شیوه جمع آوری زکات فطریه اتخاذ کند.

نوذری خواستار هدف گذاری و داشتن برنامه ای منسجم توسط کلیه دستگاه های مرتبط با جمع آوری زکات شد و گفت: برای جمع آوری زکات که از اقدام های بسیار ارزشمند دینی به شمار می آید، تاکنون کمیته امداد استان بسیار خوب عمل کرده است.

وی در ادامه نقش رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیما را در اشاعه فرهنگ پرداخت زکات در استان بسیار مهم و اساسی برشمرد و گفت: فرهنگ سازی مهم ترین مقوله در زمینه فراگیر شدن فریضه زکات است که در این راستا علاوه بر رسانه ها، شوراهای شهر، دهیاران روستاها و مبلغان مذهبی در هر شهرستان نیز در ترویج این فریضه می تواند نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام و دبیر شورای زکات استان نیز در این نشست اظهار داشت: سال گذشته مردم این استان ۵۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به سال ۹۸ این میزان ۲ برابر شده است.

قنبر موسی نژاد گفت: بیش از ۹۰ درصد زکات مردم استان در منطقه ای که زکات را پرداخت کردند صرف فقرا و نیازمندان و و مابقی آن در راستای طرح های عمرانی هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز جمع آوری زکات در سراسر استان کارگروهی با دستور امام جمعه ایلام ایجاد شده که وظیفه این کارگروه جمع آوری هدفمند زکات با در نظرگرفتن چارچوب و قوانین دینی و شرعی است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با بیان اینکه در جمع آوری زکات از ظرفیت فرمانداران و بخشداران باید بهره گرفت، افزود: باید فرمانداران تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ کرده و جلساتی را در این خصوص با حضور دهیاران و بزرگان هر روستا برگزار کنند.

موسی نژاد با اشاره جمع آوری زکات برخی از شهرستان های حوزه جنوبی استان گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری نباید زکات یک منطقه به سایر مناطق داده شود که نیروی انتظامی امسال برای تحقق این مهم اقدام کند.

وی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت مبلغان ، روحانیان، شوراها و دهیاران در امر جمع آوری زکات در کلیه شهرستان های استان شد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات همچون گذشته اهتمام لازم داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.