تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام:

خودروهای یگان حفاظت محیط زیست ایلام نیازمند نوسازی است

خودروهای یگان حفاظت محیط زیست ایلام نیازمند نوسازی است
،

 

ایلام – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: خودروهای این یگان فرسوده بوده و نیاز به بهسازی و نوسازی دارند که در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست درصدد جایگزین کردن موتورسیلکت های فرسوده است اما هنوز سهمیه استان مشخص نشده است.

عبدالصاحب بازیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طبق تعاریف بین المللی باید هر یک هزار هکتار توسط یک محیط بان پوشش داده شود اما در گستره ۱۴۳ هزار هکتاری اراضی تحت حفاظت محیط زیست استان ایلام، تعداد محیط بانان کمتر از میانگین جهانی است و برای جبران این نقیصه از انجمن های مردم نهاد زیست محیطی کمک گرفته می شود.

وی افزود: محیط بانان در سال های اخیر زیر پوشش بیمه مسوولیت، عمر و حوادث قرار گرفته اند اما این خدمات به محیط بانان ناکافی است و برخی قوانین از جمله حمل سلاح که لازمه کار آنهاست، باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

بازیار در خصوص نحوه برخورد محیط بانان با شکارچیان نیز توضیح داد: محیط بانان یاد گرفته اند تا حد امکان از درگیر شدن با شکارچیان پرهیز کنند، هرچند گاه شکارچیان که خود را در بند محیط بانان می بینند برای ایجاد راه فرار اقدام به حمله با سلاح سرد یا گرم به سوی محیط بانان می کنند.

وی یادآور شد: محیط بانان هنگام مواجهه با شکارچیان، آموزش، فرهنگ سازی و طرح مسائل موثر و بازدارنده در شکار را با شکارچیان مطرح و در این راستا نیز موفق شده اند شکارچیان متعددی را آموزش دهند که دیگر اقدام به شکار یا صید نکنند.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف ما آموزش های پایه برای مهدهای کودک یا دانش آموزان مقاطع مختلف است و برنامه یک ساعت با محیط بان نیز از دیگر راه های فرهنگ سازی و آموزش های عمومی برای افزایش سطح اگاهی اقشار مختلف مردم در مورد اهمیت لزوم بقای حیات وحش و انفال است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۴۰ نفر محیط بان جان خود را برای حفاظت از حیات وحش از دست داده و توسط شکارچیان متخلف به شهادت رسیده اند که سهم استان ایلام ۲ محیط بان با اسامی شهیدان صیدیوسفی و فتحی است که هنگام ماموریت و سرکشی از زیستگاه کولک واقع در شهرستان مهران طی برخورد با مین های عمل نکرده باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است و ۱۴۳ هزارهکتار از این عرصه ها جزو مناطق حفاطت شده محیط زیست محسوب می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.