تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

نماینده مجلس:

۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال جوانان ایلامی اختصاص یافت

۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال جوانان ایلامی اختصاص یافت
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای جوانان جویای کار این استان خبر داد.

 

علی اکبر بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه‌ محرومیت زدایی در استان، تسهیلاتی را با نرخ یک الی چهار درصد برای جوانان بیکار پیش بینی کرده‌ایم که این تسهیلات به طور کلی اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ایلام بیکاری بوده و بسیاری از جوانان محروم ما در استان از این موضوع رنج می‌برند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی شمار جوانان تحصیل کرده بیکار استان را بالغ بر۱۴ هزار نفر برشمرد و یادآور شد: باید به فکر چاره جویی برای اشتغال این افراد باشیم.

بسطامی همچنین در خصوص پیگیری مشکلات راه در استان ادامه داد: مشکل دیگر ایلام بحث راه‌ها است و در بودجه‌ پیش‌بینی شده توسط دولت بودجه اختصاص داده به این موضوع بسیار محدود بود.

وی افزود: در بودجه محرومیت زدایی برای مشکلات مربوط به راه در روستاها، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مقرر شده بود که طی تلاش و رایزنی‌هایی که با راهداری کشور انجام شد در برنامه پنج ساله‌ پیش بینی شده، این رقم طی ۲ مرحله به ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یابد و امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار که برای راه‌های روستایی پیش بینی شده بود، به استان ایلام تخصیص داده شد.

بسطامی همچنین در خصوص پیگیری کمبود آب در استان بیان کرد: مشکل فقر آب یکی از چالش‌های اصلی در استان است و بسیاری از روستاها هنوز با تانکر آب رسانی می‌شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاشی که بنده و همکارانم در کمیسیون تلفیق داشتیم توانستیم رقمی در حدود ۲۹۵ میلیارد تومان به لایحه دولت در قالب تامین آب مناطق کم برخوردار اضافه کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.