تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

تأمین جهیزیه یک هزار زوج نیازمند ایلامی در سال جاری/حمایت کمیته امداد ایلام از ازدواج مجدد زوجهای مددجو

تأمین جهیزیه یک هزار زوج نیازمند ایلامی در سال جاری/حمایت کمیته امداد ایلام از ازدواج مجدد زوجهای مددجو
نگاه اقتصاد

 

در آیینی که با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین«ع» استان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و تعدادی دیگر از مدیران استانی برگزار شد به تعداد ۸۰ زوج مددجوی مورد حمایت کمیته امداد استان ایلام کالای جهیزیه اهداء شد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این آیین گفت: تهیه جهیزیه برای این تعداد زوج مددجو با همکاری و مشارکت کمیته امداد و جامعه خیرین و نیکوکاران تأمین شده است و امروز در گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید این استان به زوجهای مددجو تحویل می شوند.

وی افزود: هر سری جهیزیه شامل اهدایی به این زوجها شامل ۵ قلم کالای اساسی از جمله، یخچال،اجاق گاز، تلویزیون، لباسشویی و بوده و ارزش هر سری از این اقلام جهیزیه برای هر یک از زوجها به قیمت کارخانه ۲۲ میلیون تومان است و ارزش واقعی بازار کالاها حدود سی میلیون تومان است.

موسی نژاد با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۰۰ زوج مددجو و نیازمند در این استان از کمیته امداد اقلام جهیزیه یا کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت کرده اند افزود: امسال بر اساس برنامه هدف گذاری شده جهیزیه بیش از هزار زوج نیازمند در استان تأمین خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه این نهاد در کنار خدمات گوناگون حمایتی ،عمرانی، فرهنگی و توانمندسازی که به خانواده های نیازمند ارائه می شده توجه به تحکیم بنیان خانواده ها را به صورت جدی مورد توجه قرار داده است افزود: تأمین جهیزیه زوجهای نیازمند و مددجو در همین راستا و یکی از خدمات مهم و ضروری کمیته امداد به زوجهای نیازمند است.

موسی نژاد تصریح کرد: کمیته امداد در راستای خدمات فرهنگی و آموزشی و توجه به تحکیم بنیان خانواده ها در زمینه حمایت از ازدواج فرزندان خانواده های مددجو علاوه بر تأمین جهیزیه زوجها خدمات دیگری از جمله آموزش و مشاوره های قبل از ازدواج،آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی،ارائه مشاوره های تخصصی ،آموزش مهارتهای زندگی و خدمات دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه درصد طلاق در بین خانواده های مددجو به نسبت دیگر اقشار جامعه در این استان بسیار پایین و کمتر از ۵ درصد است گفت: به منظور تشویق مددجویان به امر ازدواج ، آندسته از مددجویانی که اقدام به ازدواج مجدد کنند نیز علاوه بر دریافت جهیزیه، خدمات دیگری نیز از کمیته امداد دریافت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.