تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸

وزیر نیرو: اعتبار اصلاح شبکه فرسوده آب ایلام پیش بینی می شود

وزیر نیرو: اعتبار اصلاح شبکه فرسوده آب ایلام پیش بینی می شود
.

 

ایلام – وزیر نیرو با بیان اینکه مشکل منبع آب آشامیدنی در ایلام وجود ندارد، گفت: با وجود خشکسالی بی سابقه امسال ولی آب سالم برای شهر ایلام تامین شد اما شبکه آب فرسوده و به ارتقا نیاز دارد که اعتبار مناسب در این خصوص پیش بینی خواهد شد.

علی اکبر محرابیان شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان ایلام با حضور رییس جمهور بیان کرد: فاضلاب شهر ایلام دهه ۷۰ برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفر پیش بینی شد که اکنون‌ جمعیت شهر به ۲۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مدول دوم این فاضلاب در حال اجرا بوده ولی سرعت آن بسیار کند است به طوریکه طی ۲ سال گذشته طرح متوقف شد، اما جز مصوبات سفر امروز خواهد بود تا در کمترین زمان به بهره برداری برسد.

وزیر نیرو ادامه داد: عملیات ساختمانی این طرح پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی در بخش تاسیسات و تجهیزات کار خاصی انجام نشده که با همت مدیران در داخل استان این کار پیگیری خواهد شد.

محرابیان به طرح آبرسانی شهرستان ملکشاهی و روستاهای اطراف اشاره کرد و گفت: این طرح در خط انتقال پیشرفتهای قابل توجهی دارد ولی در تصفیه خانه عقب بوده که با مصوبه سفر امروز اعتبار قابل توجهی برای این طرح اختصاص و آب سالم و پایدار برای شهرستان ملکشاهی تامین خواهد شد.

وی به تامین آب شرب و فاضلاب منطقه مرزی مهران اشاره کرد و افزود: آب شرب به مراحل پایانی رسیده است ولی در بخش فاضلاب تلاش می شود با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا سال اینده این بخش نیز به اتمام برسد.

وی همچنین با ذکر اینکه بهسازی شبکه های فرسوده برق ۱۰۵ روستا در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: خوشبختانه در استان در زمینه برق رسانی در مجموع طی سال های گذشته اقدام های خوبی انجام گرفته ولی با معضل شبکه های فرسوده مواجه هستیم که رفع این مشکل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر نیرو به تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان اشاره کرد و گفت: بررسی این مشکل برای نهایی شدن نیز در دستور کار سفر امروز قرار دارد.

محرابیان به طرح‌ سامانه گرمسیری اشاره کرد و افزود: این طرح پیشرفت قابل توجهی داشته‌ که با تکمیل اعتبار جدید هم در کرمانشاه و ایلام طرح تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۲۲ کیلومتر مسیل در ایلام تاکید کرد: طی سالهای گذشته هشت کیلومتر آن سر پوشیده شده و هشت کیلومتر دیگر نیازمند پوشش است که درخواست می شود از محل اعتبارات ماده ۱۰ بحران در مصوبات سفر اعمال شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌ جمهوری صبح روز جمعه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید به عمل کرد.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در استان ایلام بود.

وزرای کابینه نیز از دیروز به تدریج به استان ایلام آمده‌اند.

رییس جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.