تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

معاون استاندار ایلام:

پایان آذر آخرین فرصت ثبت نام تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کروناست

پایان آذر آخرین فرصت ثبت نام تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کروناست
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه دولت بسته حمایتی برای آسیب دیدگان از کرونا و رسته های شغلی آسیب دیده در نظر گرفته است، گفت: پایان آذرماه آخرین فرصت برای ثبت نام دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کروناست.

 

جهانگیر رستمزاد روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: برای ۱۴ رسته ای که به دلیل کرونا و تعطیلی ها دچار مشکلاتی شده اند، دولت کمک های از قبیل ودیعه مسکن و تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته که تا پایان آذرماه افراد فرصت دارند، ثبت نام کنند و در بهمن ماه به آنان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: دولت سعی دارد با کمک به افرادیکه در کرونا آسیب دیده اند، بخشی از خسارت های آنها را جبران کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: سعی داریم بحث محدودیت های هوشمند را به جای تعطیلی در پیک های کرونایی اعمال کنیم.

رستمزاد اظهار داشت: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات تعطیلی واحدها برطرف می شود زیرا در این محدودیت هوشمند همه موارد لحاظ شده است.

مرز مهران بسته است، کسی مراجعه نکند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مردم به مرز مهران مراجعه نکنند، مرز بسته است و هیچ ترددی وجود ندارد.

رستمزاد اظهار داشت: مرز مهران تنها برای بازگشت زوار باز است و به هیچ زائری برای خروج اجازه عبور داده نمی شود.

۴۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال ایلام هنوز واکسن نزده اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام هنوز ۴۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال هنوز واکسن نزده اند.

وی این آمار را نگران کننده اعلام کرد و گفت: این یک مشکل بوده و نیاز است همه مدیران، روسای بانک ها، فرماندهان انتظامی و نظامی کارمندان را مکلف و اجبار به زدن واکسن کنند.

رستمزاد گفت: همه مدیران موظف و مکلف اند واکسیناسیون کارمندان را پیگیری کنند.

برای بازگشت بیش از ۱۰۰ هزار زائر آماده باشیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: برای بازگشت بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از زائران از مرز مهران باید آمادگی داشته باشیم.

رستمزاد اظهار داشت: دستگاه های مربوطه در حال پیگیری و هماهنگی برای رفع نارسایی ها و تامین وسایل نقلیه برای انتقال سریع زوار باشند.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم تجمع زوار در مرز صورت نگیرد زیرا تجمع موجب انتشار بیماری می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: انتقال زوار از پایانه مرزی باید به سرعت انجام گیرد.

رستمزاد به پذیرایی، اسکان، انجام تست پیاده رو، رعایت پروتکل ها، زدن ماسک، ضدعفونی محیط و پاکسازی محیط تاکید کرد و گفت: شهرداری‌های استان، دستگاه ها و همه به صورت جهادی باید در این شرایط پای کار باشند.

وی افزود: تبلیغات محیطی باید توسط شهرداری مهران در پایانه برای انجام زدن واکسیناسیون، زدن ماسک و رعایت پروتکل ها باید اطلاع رسانی شود.

وی به هماهنگی لازم برای انتقال افراد بیمار و مبتلا در کوتاه‌ترین زمین به شهرهای مقصد تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست همچنین با تشکر از حضور ریاست جمهوری، وزرا، همه مدیران و مردم و اصحاب رسانه برای انجام سفر به استان تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این سفر دستاوردهای ارزشمند برای استان به همراه داشته باشد.

طرح شهید سلیمانی به قوت اجرا شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تاکید کرد و گفت: بیماریابی باید بصورت جدی پیگیری شود.

وی، به رعایت پروتکل ها، زدن ماسک، همراهی رسانه ها برای ایجاد کمپین نه به ملاقات بیماران و همچنین امکان برقراری تماس تصویری بیمار با خانواده برای تقویت روحیه و همچنین اطلاع از وضعیت بیمار و جلوگیری از ملاقات حضوری با بیمار کرونایی تاکید کرد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.