تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

امامان جمعه: حملات اخیر سایبری با بصیرت و مدیریت مسئولان خنثی شد

امامان جمعه: حملات اخیر سایبری با بصیرت و مدیریت مسئولان خنثی شد
استان ها - امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت کشور گفتند: بصیرت و مدیریت هوشمندانه، سرعت در اطلاع‌رسانی و اقدام به‌موقع وزارت نفت پس از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت توطئه‌های دشمنان را بار دیگر خنثی کرد.

 

خطیبان جمعه سراسر کشور امروز هفتم آبان ماه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پدافند غیرعامل و حمله به جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کردند و بیان داشتند: یکی از لایه‌های پنهان جنگ با دنیای استکبار جنگ سایبری است؛ اما در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت آمریکایی‌ها با آن همه سروصدا تا یک هفته نتوانستند این مشکل را برطرف کنند.

امامان جمعه در بخشی از بیانات خود اظهار داشتند:اختلال در سامانه هوشمند سوخت کشور و نوشتن شعارهایی علیه نظام، همگی اقدامی برای فراهم کردن زمینه اعتراض و ریختن مردم به خیابان ها علیه انقلاب بود اما این نقشه، با درایت مسوولان نظام با شکست مواجه شد و وضعیت سامانه سوخت اکنون به حالت عادی بازگشته است.

آنان در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ و جمعی از مسئولان نظام اشاره و اظهار کردند: ایشان در این دیدار اقدام برخی دولت های منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یک گناه بزرگ و خطای نابخشودنی توصیف کردند.

به گفته خطیبان جمعه رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانش خواستار همدلی و و حدت بیشتر میان شیعه و سنی شده و عنوان کردند پیروان هر ۲ مذهب باید در اجتماعات یکدیگر حضور پیدا کرده و کنار هم نماز بخوانند تا دشمنان نتوانند با حیله و نیرنگ در صفوف آن ها نفوذ و تفرقه و چند دستگی ایجاد کنند.

امامام جمعه سراسر کشور با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، گفتند: این روز یادآور سه واقعه مهم در انقلاب اسلامی است که شامل ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ ( دستگیری امام راحل و تبعید ایشان به ترکیه )، واقعه خونین ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ ( کشتار دانشجویان و دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی) و ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ ( تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مرکز فرماندهی فتنه آمیزی) و شکسته شدن هیمنه پوشالی استکبار جهانی است.

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در مراکز استان ها در زیر  می آید:

کرمانشاه

آیت الله «محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه تزریق واکسن در کنترل ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بسیار موثر بوده است، از افرادی که تاکنون واکسن نزده اند خواست تا هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه از بی توجهی برخی شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا انتقاد کرد و گفت: این افراد مسئول سلامت بقیه افراد جامعه نیز هستند و در مقابل آن ها باید پاسخگو باشند.

کردستان (سنندج )

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج گفت: بسیاری از جوانان ما امروز بدون سرپناه هستند که از مسوولین می‌خواهم برای رفع این مشکل آنها بیشتر تلاش کنند.

وی اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکل مسکن جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند یا تازه ازدواج کرده‌اند یک ایثار محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: جامعه بشریت باید با یکدیگر همکاری و تعاون داشته باشند و دانشمندان هم امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که جامعه بشری جز با ایثار و گذشت به سعادت نمی‌رسد.
ماموستا رستمی یادآور شد: قرآن کریم هم بارها از ایثارگران تعریف و تمجید می‌کند و آنها را ارج می‌نهد.

لرستان (خرم آباد)

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تحول همراه جهش با کارهای قانونی و براساس ضابطه تحقق می‌یابد و کسانی باید مسوولیت بگیرند که مستحکم در برپایی عدالت بایستند.

وی بیان کرد: بررسی و مطالعه تاریخ انبیا ما را به ایمان به خدا و تقابل و مقابله با طاغوتیان و مستکبران صراط مستقیمی است که ما هر روز در نماز از خداوند می خواهیم و راه سربلندی و سرافرازی در ایمان به خدا و مبارزه با استکبار است.

خراسان رضوی (مشهد)

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: حمله سایبری دشمن به سامانه پمپ‌های بنزین‌، با هدف ایجاد ناآرامی و کشاندن مردم به خیابان ها صورت گرفت که با هوشیاری مردم و مسوولان ناکام ماند.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: دشمن می خواست با این اقدام یک بحران اجتماعی ایجاد کند اما مردم ما که هم به نظام و هم به مسوولان نظام معتقدند، با هوشمندی به آن پی برده و توطئه دشمن را خنثی کردند.

وی اظهار داشت: هوشیاری مسوولان نیز در این ماجرا قابل تحسین است که در همان لحظات نخست بروز مشکل، ریاست جمهوری نشست وزیران خارجی کشورهای همسایه را رها کرده و شخصا به وزارت نفت رفته و از نزدیک وضعیت پمپ بنزین ها را ورد بررسی قرار داد و این مشکل، که دشمن گمان می کرد بیش از یک هفته طول خواهد کشید، با هوشیاری و عملکرد درست دولتمردان در اندک زمانی برطرف شده و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیش از سه هزار پمپ بنزین دوباره به مدار خدمات رسانی بازگردانده شد.

سمنان

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مردم بابصیرت ایران در ماجرای حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری هوشیار بودند و در زمین دشمن بازی نکردند.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به حمله سایبری دشمنان روز دوشنبه به شبکه سوخت‌رسانی افزود:  مردم با موقعیت شناسی دیدند سوخت‌گیری با مشکل مواجه است ولی وارد بازی دشمن نشدند.

یزد

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با بیان اینکه در چند هفته آتی مردم یزد میزبان رییس‌جمهوری هستند، گفت: اساسی‌ترین نیاز این استان آب است و از دولت انتظار می‌رود که این مطالبه مردم استان را به صورت ریشه‌ای و برای همیشه حل کند.

وی  با تبیین موقعیت یزد در مرکز جغرافیایی ایران ادامه داد: رسیدگی به وضیعت جاده‌ها و راه‌آهن نیز از نیازهای مهم استان یزد است که در این خصوص از دولت انتظار حمایت و رسیدگی به مشکلات این بخش ها را داریم .

فارس (شیراز )

آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با انتقاد از اینکه برخی در مسیر افزایش تولید سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: امروز دشمنان در صدد هستند که با تمام عزت و اقتدار کشور را به بهانه وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی زیر سوال ببرند که باید با تقویت اقتصاد و معیشت مردم راه نفوذ آنها را بست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر دو مساله مهم به عنوان مولفه عزتمندی و قدرت ایران و اسلام تاکید دارند که باید برای تقویت آنها برنامه‌ریزی کنیم.

آذربایجان شرقی (تبریز)

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: گنجاندن پیوست عدالت در برنامه‌ها مطالبه رهبر معظم انقلاب از مدیران و مسوولان است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند. وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرازهایی از سخنان اخیر خویش بر داشتن سه رکن اصلی صبر، عقل و اخلاق از سوی مسوولان تاکید کردند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام رییسی، رییس جمهوری نیز اعلام کرده است که بی عدالتی و تبعیض بیش تر از فقر در مردم ایجاد نارضایتی می کند، اظهار داشت: پیشگیری از احساس بی عدالتی و تبعیض جز در سایه مبارزه مداوم و مستمر با این پدیده حاصل نمی شود.

هرمزگان (بندر عباس)

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه‌در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر توجه، ریشه یابی و مدیریت مساله قاچاق سوخت تاکید و شیوه مبارزه با این پدیده را نیازمند مدیریت همه جانبه مسوولان اجرایی و امنیتی کشور دانست.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مساله قاچاق سوخت در استان هرمزگان اشاره کرد واظهارداشت: قاچاق سوخت امروز به عنوان زخم کهنه دامن گیر کشور شده که بخشی از آن محصول فقر و بیکاری است، اما مهم‌ترین مساله قاچاق سوخت به تفاوت قیمت‌ها در داخل و خارج از کشور  برمی‌گردد.

خراسان شمالی (بجنورد)

حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید گفتمان حیا، پوشش دینی و اسلامی در جامعه ترویج یابد و در این زمینه باید از فضای مجازی بهره گرفته شود.

وی اظهار داشت: دشمن و بدخواهان در فضای مجازی در حال ترویج بی حیایی هستند و البته در این زمینه تاحدی موفق شده اند، ما نیز باید از فضای مجازی برای مقابله این اقدام بهره ببریم.

اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان گفت: رفتار صبورانه و هوشیارانه مردم در حملات سایبری اخیر که نوعی جنگ محسوب می شد، توطئه دشمن را نقش بر آب کرد. به گفته وی دشمن در حملات سایبری چند روز گذشته خواب آشفته بزرگی برای کشور دیده و بدنبال بهم ریختن مملکت و پدید آوردن قضایای سال ٨٨ و پارسال بود.

وی با بیان اینکه ممکن است هر لحظه از اینگونه حملات سایبری رخ دهد، اظهارداشت: باید پدافند غیر عامل ما قوی باشد و جوانان با استعداد و دانشمند ما یک لحظه در مقابل خطر آرام نگیرند.

خوزستان (اهواز)

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد امام جمعه اهواز با اشاره به اختلال ایجاد شده روزهای اخیر در سامانه سوخت کشور گفت: دشمن برای وارد آوردن فشار حداکثری وایجاد نارضایتی عمومی از هر ترفندی استفاده می‌کند و دست به هر اقدامی می زند لذا مسوولان باید آگاه باشند و دراین حوزه توجه و مراقبت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این اختلال پیام مهمی برای مسوولان داشت و آن هم لزوم هوشیاری هر چه بیشتر است ادامه داد: برای حل مساله کاهش ازدواج و افزایش فرزندآوری در بین جوانان باید فکری اساسی شود، فرزند آوری و ازدواج مورد تاکید اهل بیت (ع) و دین مبین اسلام است لذا لازم است سبک زندگی اسلامی برای جوانان ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به زلزله اندیکا و خسارتهای ناشی از آن گفت : درآستانه فصل بارندگی هستیم لذا رسیدگی به این منطقه محروم و امدادرسانی کامل به زلزله زدگان آن از سوی مسوولان امور مورد توجه خاص قرار گیرد.

ایلام

حجت الاسلام شمس الله سراج امام جمعه موقت ایلام گفت: استفاده از برنامه ریزی با کمک کارشناسان دانشگاهی و توجه به اصل بهره گیری از خردجمعی از مهمترین دلایل موفقیت دولت ها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سراج یادآور شد: آفت همه دولت ها عدم برنامه ریزی بر مبنای عقل و اندیشه و تصمیم گیری احساسی است که مجریان را به تباهی می برد. عدم داشتن سعه صدر مدیران و حاکمان یکی دیگر از افت های دولت های استکبار  است که با کوچکترین انتقاد آشفته خاطر می شوند.

اردبیل

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سفر رئیس‌جمهوری به استان ما و آشنا شدن با مشکلات بسیار مفید بود و تصمیمات مبارکی گرفته شد.

وی افزود: علاوه بر امور عمرانی ، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم نمودن تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ، صنعت و گردشگری برای ما بسیار مهم است و مدیریت ارشد استان باید در این سه محور متمرکز شود.

وی اضافه کرد: وزرای همراه رئیس‌جمهور از تمام شهرستان‌ها بازدید و گزارش تهیه و به رئیس‌جمهوری ارائه کردند جز شهرستان نیر که وزیر مربوطه به عللی نتوانست در استان حاضر شود ، در این خصوص مدیریت ارشد باید مشکلات و قابلیت‌های آن منطقه را به طور ویژه مد نظر قرار دهد و گلایه‌مندی اهالی آن خطه را کلاً بحق بداند این نقیصه از ایرادات سفر بود.

همدان

حجت الاسلام “سید هاشم موسوی” امام جمعه موقت همدان گفت: اقدامات موثر در حوزه پدافند غیرعامل برای رصد تهدیدها و پیشگیری از اقدامات آسیب زای دشمن در راستای حفظ و تامین امنیت کشور، ضرورتی راهبردی است.

وی با بیان اینکه ماموریت سازمان پدافند غیرعامل برای حفظ امنیت کشور راهبردی است، افزود: سازمان پدافند غیرعامل باید بیش از گذشته مفهوم این حوزه مهم را برای افکار عمومی تبیین و نهادینه‌سازی کند.

البرز (کرج)

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردم ایران اسلامی در مقابل توطئه های بی شمار و پی در پی آمریکای جنایتکار و متحدان اروپایی اش سرعت اضمحلال و فروپاشی استکبار و ام الفساد جهانی را دوچندان کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم که این خواسته رهبری و مواردی دیگر از این دست که خواسته تمام دلسوزان نظام است در این دولت تحقق عینی یابد ، خاطر نشان کرد: استکبار ستیزی دستور قرآن و روش پیغمبر و اهل بیت (ع) است، انقلاب اسلامی درس ضد ظلم و ظالم بودن را از قرآن و عترت فرا گرفت و در واقع تفکر توحیدی انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) در عین حال که برای رفاه و آسایش مردم برنامه دارد اما هرگز با کشورهای استکباری به هر قیمتی دست دوستی نمی دهد.

کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)

آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام‌جمعه یاسوج گفت: استقلال و عزت کشور ، مرهون شجاعت جوانان و نوجوانان در زمان جنگ بوده است.

وی افزود: ما شهدای دانش آموز زیادی داریم و اگر  جوانانمان خوب تربیت شوند قطعا آینده درخشان و پر افتخاری  خواهیم داشت.
وی ادامه داد: جوانان سرمایه های ارزشمند ما هستند،در آینده اسلام و انقلاب ما به اینها وابسته است لذا  تربیت اسلامی، دینی و سیاسی از نیازهای جوان امروز ماست.

قزوین

حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت شهر قزوین به مسئولان توصیه کرد: اگر نمی‌توانند از جولان دلالان در حوزه اقتصادی جلوگیری کنند، بسیج مردمی تحت عنوان نهضت ملی توزیع عادلانه در داخل و خارج ادارات استان تشکیل شود تا با مشکلات اقتصادی موجود مقابله گردد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات و نارضایتی‌های مردم از دولت گذشته در بخش توزیع بوده است و دادستان استان قزوین در مصاحبه های خبری خود از نارضایتی و جولان دلالان اقتصادی استان اظهار نظر کرده اند.
خضری گفت: امیدواریم دستگاه قضا در شناسایی این مفسدان اقتصادی اهتمام ویژه داشته باشد و با مدیرانی که با این مفسدان همکاری می کنند، برخورد کرده و آنها را به مردم معرفی نماید.

قم

آیت الله سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم گفت: شهر مقدس قم به عنوان مرکز جهان تشیع و خاستگاه انقلاب اسلامی که همواره خط مقدم فکری و مذهبی نظام و در ولایتمداری و زبانزد بوده‌است، نوک پیکان هجمه فکری و فرهنگی دشمنان می‌باشد.

خطیب جمعه قم همچنین با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، به تلاش دشمنان برای ایجاد التهاب و آشوب در جامعه با اختلال در سامانه سوخت کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان امید داشتند که همچون برخی حوادث گذشته، مردم نسبت به این مسأله واکنشی نشان دهند، اما مردم عزیز کشورمان با حوصله و نیز اطلاع رسانی درست و دقیق مسؤولان، در برابر این توطئه ایستادگی کردند.

گیلان (رشت )

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه فساد ستیزی از انتظارات مردم از استاندار گیلان و شهردار رشت است، گفت: نقد سازنده همیشه کمک‌حال است و باید از مدیران برای حل مشکلات حمایت کرد.

وی با اشاره به معارفه استاندار گیلان و تایید حکم شهردار رشت اظهار داشت: وجود سابقه مدیریتی استاندار گیلان نشان از آشنایی کامل او از استان گیلان دارد که امیدواریم تا مشکلات عدیده گیلان هرچه زودتر ساماندهی شود.

خراسان جنوبی (بیرجند)

حجت الاسلام محسن مشرفی امام جمعه موقت بیرجند گفت: هوشمندی مردم و مسوولان در اختلال بوجود آمده در جایگاه‌های سوخت کشور موجب رفع این مشکل در کمترین زمان ممکن شد که قابل تقدیر است.

وی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلای المهدی (عج) اقامه شد، افزود: مدیریت هوشمندانه، سرعت در اطلاع‌رسانی و اقدام به‌موقع وزارت نفت پس از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت توطئه‌های دشمنان را بار دیگر خنثی کرد.

چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد گفت: هماهنگی شکل گرفته بین ارکان نظام به ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت اتفاق بی‌نظیری در طول تاریخ ایران است که بهترین فرصت را برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرده است.

وی افزود: دولتمردان به شدت در حال تلاش هستند و کارهایی صورت می‌دهند که بیشتر زیربنایی است و امید می‌رود این کارها و خدمات به‌خوبی نتیجه دهد.

مرکزی (اراک )

آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسلمانان و امت اسلامی دارای منافع و مصالح مشترکی هستند که باید با جدیت برای حراست و بهبود آن‌ها تلاش شود و حرکت در راستای این تکلیف، تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: در دیدار رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام که چندی پیش برگزار شد، نکات ارزشمندی مطرح شده که باید مورد توجه همگان باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد که اسلام مرز نمی‌شناسد و همه باید بدانند که این دین الهی همگان را به حق دعوت کرده است.

آذربایجان غربی (ارومیه )

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: استاندار جدید این استان به عنوان نماینده دولت سیزدهم، مسوولان حوزه‌های مختلف و اجرایی را براساس مهارت، تخصص، توانمندی و شایسته‌سالاری انتخاب کند.

وی با اشاره به لزوم‌برگزاری نمازهای جماعت، گفت: عده‌ای کرونا را بهانه کرده و مساجد را تعطیل کرده‌اند، در حالی که می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نمازهای جماعت را در مساجد و ادارات اقامه کرد بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به باز کردن درب نمازخانه ها کنند.

مازندران(ساری )

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به اینکه انجام امور و خدمت رسانی به مردم تنها به روز کاری خلاصه نمی شود ، گفت : برای انجام کارها می بایست مدیران ، مدیریت جهادی و شبانه روزی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند .

افزود : در دیدار اخیر شرکت کنندگان همایش وحدت با مقام معظم رهبری ایشان سخنان مبسوطی را در خصوص سیره مدیریتی پیامبر اکرم (ص) مطرح کردند که صبر ، عدل و اخلاق را به عنوان ویژگی ها و ملاک های مدیر برشمردند .

زنجان

حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اسناد مهمی از دخالت آمریکا و اسرائیل در ایران آشکار شد.

وی با ذکر روایت هایی بر ضرورت توجه به تربیت فرزند صالح اشاره کرد و افزود: فرزند عزیز است ولی تربیت فرزند عزیزتر است./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.