تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

معاون راهداری ایلام: طراحی و برآورد هزینه برای پل “ماشاو” در دستور کار است

معاون راهداری ایلام: طراحی و برآورد هزینه برای پل “ماشاو” در دستور کار است
ایلام - معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت:

با حضور مشاور موضوع طراحی و برآورد هزینه های لازم برای بهسازی پل “ماشاو ” در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “اکبر هواسی” روز سه شنبه در جریان بازدید از پل “ماشاو” بین ۲ شهرستان دهلران و آبدانان که روز گذشته بدلیل بارندگی ها دچار خسارت و قطع تردد طی چند ساعت شد، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای بازگشایی و تردد از روی پل ارتباطی “ماشاو” انجام شده و هم اکنون تردد در این مسیر انجام می شود.

وی افزود: خاکریزی، شن ریزی، ایمن سازی مسیر و نصب تابلوهای ایمنی و نگهداری و پایش مسیر از مهمترین اقداماتی است که تا کنون انجام گرفته است.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار کرد: از طریق رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی لازم به رانندگان و مردم در جهت رعایت احتیاط برای تردد از این مسیر انجام شده است.

هواسی با بیان اینکه در بلند مدت نیز هم طراحی این مسیر در دستور کار خواهد بود، گفت: مشاور طرح در محل حضور دارد و برآورد هزینه و صورت وضعیت آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی در سطح جاده های استان، افزود: ۲۳ اکیپ راهداری با ۲۷۰نفر نیروی راهداری و ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری برای فصل زمستان در سطح استان بکارگیری می شود.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان ایلام افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار تن ماسه و هزار تن نمک هم انبار شده است که در فصل زمستان برای تسهیل در تردد در مسیرهایی که نیاز باشد استفاده خواهد شد.

هواسی با تاکید بر این نکته که مردم با راه مهربان باشند، افزود: تابلوهای نصب شده، نیوجرسی ها و گاردریل ها همه برای ایمنی راه ها و حفظ جان مردم هستند و نیاز است مردم به این مهم توجه کنند و در این خصوص با نگهداری و مواظبت لازم، همیار راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشند.

مسیر دهلران به آبدانان نیازمند مطالعه است

فرماندار ویژه دهلران نیز با اشاره بارندگی های روز گذشته و طغیان رودخانه “ماشاو” و مشکلاتی که برای این پل ایجاد شد، افزود: به محض اطلاع از آبگرفتگی و خسارت به این پل که نقش مهم و موثری در ارتباط بین ۲ شهرستان دهلران و آبدانان داشته و از مسیرهای پرتردد است، بدون فوت وقت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری شهرداری برای بازگشایی مسیر اقدام کردند.

“لطیف صادقی” اظهار کرد: با تلاش های بی وقفه مسیر به طور موقت ترمیم شد و تردد از آن برای رانندگان میسر شد اما با نصب علائم و اطلاع رسانی به رانندگان از طریق رسانه ها و مصاحبه انجام شد تا رانندگان در تردد از این مسیر جانب احتیاط را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این بخش از مسیر دهلران به آبدانان هر چند سال یک بار به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه، دچار آسیب می شود که لازم است با مطالعه و برآورد فنی چند دهنه پل به آن اضافه شود تا دیگر شاهد چنین حوادث و مشکلاتی در این مسیر نباشیم.

به گزارش ایرنا، بارندگی های شدید روز گذشته، علاوه بر آبگرفتگی معابر و تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی، خسارت هایی را نیز به زیرساخت های این استان و برخی منازل مسکونی وارد کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.