تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

خطیب جمعه ایلام: ۱۹ دیماه با عنوان نقش عشایر در جنگ در تقویم ملی ثبت شود

خطیب جمعه ایلام: ۱۹ دیماه با عنوان نقش عشایر در جنگ در تقویم ملی ثبت شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نوزدهم دیماه سالروز فتح میمک سال ۵۹ با عنوان نقش عشایر در جنگ باید در تقویم ملی کشور ثبت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نورالله کریمی تبار در جمع نمازگزاران جمعه شهر ایلام اظهار داشت: نوزدهم دیماه سال ۵۹ مصادف با فتح میمک در عملیات ضربت ذوالفقار بوده که یاد و خاطره همه دلاورمردان فاتحان میمک و بویژه عشایر غیور ایلام باید همیشه زنده نگه داشته شود.

وی افزود: عشایر دلاور ایلامی به همراه ارتش مزه تلخ شکست را به دشمن چشاندند و موجب شدند صدام برای اولین بار فرماندهان خود را به دلیل شکست در جنگ اعدام کند.
خطیب جمعه ایلام از مسوولان کشور خواست نوزدهم دیماه را به عنوان نقش عشایر در جنگ در تقویم ملی کشور ثبت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه با گرامیداشت شهادت حضرت زهرا به بررسی شخصیت آن بزرگوار پرداخت و تاکید کرد: حضرت زهرا (س) بهترین یاور حضرت علی (ع) در حفظ دین و رسیدن به خدا بود.

وی اضافه کرد: بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام برای ما درس است، زیرا ما شیعه اهل بیت هستیم و باید یاد آن بزرگواران را گرامی بداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار همچنین به جایگاه ازدواج در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت: فلسفه ازدواج این است که دو فرد همدیگر را برای رسیدن به خداوند یاری کنند.

وی افزود: خانواده نهادی است که برای تقویت ایمان شکل می گیرد تا فرزندی متولد شده که بنده خدا و صدقه جاریه باشد.

خطیب جمعه ایلام گفت: باید مواظب باشیم مراسم ازدواج مبدل به دام شیطان نشده و آغاز زندگی مشترک با معصیت و نافرمانی خداوند شروع نشود.

وی گفت: در سراسر جهان زنان مسلمان را با حجاب و عفت می شناسند و این حجاب نماد حضرت زهرا (س) است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: حجاب و عفاف اگر رعایت شود، استحکام خانواده پایدار و از ناهنجاری جلوگیری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: حجاب برای زنان مصونیت و ارزشمند است و لذا با توجه به نقش حجاب در حفظ هویت اجتماعی باید از آن حفاظت و از کشف حجاب رضاخانی جلوگیری کرد، زیرا موجب بی هویتی زنان مسلمان می شود.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره زنانی که برای حفظ حجاب و عفت و حیا خود شهید شدند و در خانه ماندند تا حجابشان حفظ شود، تاکید کرد: آخر کار رضاخان شکست خورد و نتوانست حجاب را از زنان فاطمی بگیرد.

امام جمعه ایلام گفت: اکنون در جنگی نرم دشمنان تلاش می کنند حجاب را از سر دختران ما بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: دشمن در جنگی سخت، نفس گیر و نرم سعی دارد با هزینه های هنگفت حجاب را از دختران ما بگیرد و با خودآرایی و خودنمایی در برابر نامحرم آنان را در باتلاق فساد فرو برد که انتهای این مسأله جهنم است.

وی افزود: خودآرایی و خودنمایی موجب تباهی خانواده می شود و بالا رفتن آمار طلاق، بی سرپرست شدن کودکان و شرایطی که اکنون به وجود می آید، نتیجه همین رفتارها است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه برخی ها در جنگ نرم خود را باخته اند، از دادستان و ضابطین قضایی خواست از افرادی که کشف حجاب می کنند با آنها برخورد کند.

خطیب جمعه ایلام گفت: هفدهم دیماه سال ۵۷ وزیر وقت مقاله ای علیه امام نوشت که اولین اعتراض در حوزه علمیه قم شکل گرفت که چهار نفر بشهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: آنان خواستند امام در اذهان مردم پاک شود اما مردم به خیابان‌ها آمدند و در بهمن ماه همان سال انقلاب به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: در این شرایط باید برگردیم به آن زمان که انقلاب ما پیروز شد و حرکت انقلابی ما از مسجد شروع شد.

خطیب جمعه ایلام گفت: نقش مسجد در همدلی و اتحاد مردم بی نظیر بود و در این شرایط که کرونا بین ما و مسجد فاصله انداخته است،  اکنون در این شرایط برای تثبیت وضعیت کرونا باید مجدد به مسجد پناه ببریم.

وی تاکید کرد: سبک زندگی ما به گونه ای باشد مسجد جایگاه ما برای خواندن نماز باشد، نباید خانه خدا در بین ما متروک و خالی از افراد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ هر کسی که قدم بر می دارد برای رفتن به مسجد در قبال هر قدمی که برمی دارد و باز می گردد ۱۰ حسنه برای او نوشته و ده گناه از گناهانش زدوده می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.