تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

استاندار: تعطیلی خودسرانه نانوایی های ایلام قابل پذیرش نیست

استاندار: تعطیلی خودسرانه نانوایی های ایلام قابل پذیرش نیست
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه سلامت و کیفیت نان مردم استان با توجه به وجود مرغوبترین گندم در ایلام و به عنوان قوت لایموت مردم باید تامین شود، تعطیلی خودسرانه نانوایی های ایلام بخصوص در روزهای تعطیل قابل پذیرش نیست.

 

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار و شورای آرد و نان استان از تعطیلی های خودسرانه نانوایی ها انتقاد و اظهار داشت: بر اساس بازرسی روز جمعه ۷۰ نانوایی در ایلام تعطیل بوده و همگی علت را تعطیلی روز جمعه اعلام کردند.

وی افزود: باید نانوایی ها طبق قانون کار تعطیلی داشته باشند و تعطیلی آنها  در طول هفته باشد تا مشکلی برای تأمین نان مردم ایجاد نشود.

استاندار ایلام تاکید کرد: گندم های بی کیفیت در سیلوها جایگزین گندم با کیفیت و خوب تولید استان می شود که نیاز است این مسأله رصد و نظارت شود.

بهرام نیا یادآور شد: وجود این مسأله ناشی از ضعف نظارت دولت بر بخش خصوصی است و باید بازدید و بررسی لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام گفت: اکنون با توجه به بررسی و مهلت یک ماهه کمیت، کیفیت و ساعت پخت نان تا حدودی در استان تغییر کرده اما نیاز است نظارت ها مداوم، برخوردها جدی و آموزش و مهارت لازم توسط متصدیان نانوایی ها جدی گرفته شود.

بهرام نیا با تقدیر از فرمانداران استان که به خوبی وضعیت نانوایی های استان را رصد کردند، تاکید کرد: فروش آرد که مربوط به قشر آسیب پذیر است، دزدی است و باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار برای بهسازی محیطی و نوسازی دستگاه پخت نان شد.

بهرام نیا با تقدیر از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار داشت: نانوایی های که رعایت بهداشت نمی کند، باید پلمب شوند.

وی همچنین در راستای اهداف پدافند غیرعامل خواستار دو سوخته شدن و دو منظوره کردن برق نانوایی ها برای شرایط اضطراری شد.

استاندار ایلام همچنین به ضرورت برگزاری آموزش به صورت کارگاهی توسط فنی و حرفه ای و داشتن گواهی و کارت مهارت برای نانوایی های استان تاکید کرد.

بهرام نیا اظهار داشت: باید نظارت ویژه ای بر توزیع آرد از سمت شرکت حمل و نقل انجام گیرد تا از عرضه آرد خارج از شبکه جلوگیری شود.

یک هفته مهلت برای ساماندهی نانوایی ها

استاندار ایلام گفت: همه دستگاه های مرتبط با آرد و نان و فرمانداران یک هفته مهلت دارند بازدید و نظارتی از سیلوها، کارخانجات آرد انجام دهند.

بهرام نیا اظهار داشت: در جلسه آینده باید از هر نوع نان دو عدد از هر شهرستان آورده شوند که کیفیت آنها بررسی شود.

وی افزود: وقتی بهترین آرد در استان وجود دارد لزومی برای ورود آرد از سایر استان ها وجود ندارد.

استاندار ایلام، از تفاوت قیمت برخی از اقلام مصرفی و خوراکی مردم انتقاد کرد و گفت: به صورت کلی بحث زیرساخت ها و نبود سردخانه از مشکلات اصلی ایجاد گرانی میوه و تره بار است.

بهرام نیا از معاون عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست موضوع مشکل زمین میدان میوه و تره بار استان در اولین فرصت برطرف کنند.

وی افزود: همچنین باید یک سردخانه ایجاد تا مشکل تورم و اختلاف قیمت در مقام مقایسه با استان های همجوار برطرف شود.

استاندار ایلام از شهرداری خواست تراکنش توزیع میوه و تره بار به گونه ای ایجاد شود که همه مردم از آن بهره مند و اقشار آسیب پذیر نیز از میوه و تره بار با قیمت مناسب بهره مند شوند.

وی با اشاره به ابقا مدیرکل راه و شهرسازی و آب منطقه ای استان گفت: هر مدیری که توانمند باشد و برای مردم و در کنار آنها کار کند ، ابقا می شود و مدیرانی که از فرصت پیش آمده برای رفع گرفتاری مردم استفاده نکنند، برکنار می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.