تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

معاون استاندار ایلام:

مدیران مصوبه کاهش ساعت کاری مادران باردار را اجرا کنند

مدیران مصوبه کاهش ساعت کاری مادران باردار را اجرا کنند
ایلام-  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کاهش ساعت کار اداری و اعمال دورکاری برای مادران باردار و مادرانی که فرزند زیر ۶ سال دارند، توسط مدیران دستگاه ها اعمال شود.

 

شهریار عباسی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت کرونا در هفت شهرستان ایلام قرمز و مدارس و مهدکودک ها تعطیل شده اند، تمهیدات لازم برای کاهش حضور مادران باردار  پدر ادارات شهرهای قرمز باید اعمال شود.

وی افزود: مشکل اصلی جدی نگرفتن بحث کرونا است زیرا در یک هفته منتهی به بهمن ماه به اندازه  پنج ماه ابتلا داشتیم.

رییس قرارگاه عملیاتی کرونا در ایلام با اشاره به درخواست برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در ایلام گفت: در چنین شرایطی وقتی بحث اعتکاف را لغو می کنیم در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند بحث برگزاری جشنواره ها بی معنی می شود.

عباسی در خصوص تردد در مرز بین المللی مهران نیز اظهار داشت: بحث کنترل مرزها و مراقبت از ورود افرادی که از مرزها وارد کشور می شوند با کنترل پروتکل ها و نظارت بر اجرای آنان باید افزایش یابد.

وی به ضرورت فعالیت های تبلیغاتی ارشاد اسلامی، اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و مسئولان سایت های مجازی تاکید کرد و گفت: باید رسانه ها اهمیت موضوع خطر پیک ششم و گسترش کرونا را بیشتر در بین مردم تبیین کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: باید ظرفیت تزریق واکسن را در محل هایی که نیاز بیشتری دیده می شود، افزایش دهیم.

تخت های بیمارستانی برای بستری کودکان افزایش یابد

عباسی اظهار داشت: با توجه به این که در سویه جدید امیکرون خطر ابتلا کودکان هم وجود دارد باید تمهیدات لازم برای افزایش تخت های بیمارستانی برای کودکان افزایش یابد.

وی افزود: همچنین باید دستورالعمل های بهداشتی کرونا  بروز رسانی شود و همه همایش ها، نمایشگاه ها، تجمعات ، انتخابات اصناف و اتحادیه ها و دیگر موارد باید تا زمانی که ما از این پیک پیش رو عبور می کنیم، به تاخیر بیافتد.

رییس قرارگاه عملیاتی کرونا در ایلام گفت: با توجه به افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا و کمبود تجهیزات درمانی باید آموزش خودمراقبتی توسعه یابد تا افرادی که در حقیقت حال مساعدت تری دارند کمتر به این مراکز مراجعه کنند.

عباسی گفت: همه باید خود مراقبتی را در دستور کار قرار دهند تا افرادی که وضعیت وخیم تری دارند در مراکز درمانی پذیرش شوند.

وی در خصوص مصوبات جلسات قبل قرارگاه کرونا ایلام نیز گفت: در نشست قبل قرار شد کلینگ فرهنگیان به درمان بیماران کرونایی اختصاص یابد اما با توجه به اعتباری که در اختیار آموزش و پرورش برای بهسازی این مرکز اختصاص یافته و تا پایان سال مهلت جذب دارد، نمی توان فعلا از این مرکز استفاده کرد.

وی به ابلاغ شیوه نامه بهداشتی برگزاری آیین معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: امروز هم مصوب شد که در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند ممنوع شده است.

رییس قرارگاه استانی کرونا در ایلام گفت: با توجه به ضرورت تزریق دز سوم کارکنان ادارات قرار بر اجرای تمهیدات لازم برای این کار شد و کمیته ای هم برای رصد این کار تشکیل شده است.

عباسی تاکید کرد: اصناف و بازاریان آگاه باشند افرادی که مد QR نداشته باشند واحد آنها پلمب می شود.

وی همچنین افزود: با توجه به تجمع در بازار در آستانه ایام پایانی سال و شب عید حضور تیم های سیار برای تزریق واکسن کرونا در مراکز جمعیتی مرکز استان مد نظر دانشگاه علوم پزشکی ایلام باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.