تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

معاون استاندار ایلام: مطالعات ژئوتکنیک مهم ترین الزام اجرای پروژه‌هاست

معاون استاندار ایلام: مطالعات ژئوتکنیک مهم ترین الزام اجرای پروژه‌هاست
ایلام- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، آزمایش و مطالعات ژئوتکنیک را از مهم ترین الزامات انجام پروژه ها عمرانی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مهم ۲ مولفه جانمایی و رعایت ملاحظات فنی نیز در طرح‌ها بسیار ضروری است.

 

سعید هژبری روز سه شنبه در نشست شورای فنی استان ایلام، اظهار داشت: رعایت ملاحظات فنی و مهندسی در انجام پروژه‌های عمرانی بسیار ضروری است و تمامی نواقص طرح‌ها و ایرادات طرح‌ها باید برطرف شود.

وی افزود: مشاوران باید کیفیت، سرعت و نظارت پروژه‌ها را تقویت کنند اما در برخی موارد شاهد هستیم بسیاری از اصول فنی در ساخت سازه‌ها رعایت نمی‌شود.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در نشست اعضای شورای فنی، بدون تعارف مسایل فنی پروژه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که هزینه پروژه‌های عمرانی، سرمایه مردم است.

هژبری تاکید کرد: در شرایط تحریم و کمبود اعتبارات عمرانی نباید تحت هیچ عنوانی شاهد سهل انگاری و بی‌توجهی در جانمایی پروژه‌ها باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، هدف از ارجاع کار عمرانی به مشاوران را دقت، تسریع  و رعایت استانداردسازی در تمامی پروژه ها عنوان کرد و گفت: نباید شاهد باشیم مشاور در پروژه ها خارج از استاندارد عمل کند.

انتقاد معاون استاندار از روند ساخت پروژه اداری فوریت های پزشکی ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با انتقاد از عدم اجرای ملاحظات فنی و سهل انگاری در پروژه ساختمان اداری مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ایلام، خاطرنشان کرد: روند اجرای این پروژه به دلیل عدم رعایت بسیاری از ملاحظات فنی و مهندسی متوقف، و کارگروهی در اسرع وقت برای طراحی و نظارت بر این طرح تشکیل و اگر چنانچه طرح از نظر کارشناسی و طراحی مشکلی نداشت، استمرار می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نواقص این پروژه باید رفع و ملاحضات فنی و مهندسی نیز رعایت شود، ادامه داد: نگاه به پروژه‌های عمرانی باید تغییر کند و تنها نگاه مشاوران صرف انجام پروژه‌ها و طرح‌ها نباشد.

هژبری تصریح کرد: تمامی طرح‌های مشاوران دوباره کنترل می‌شود و در مورد صحت آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون نظارت دقیق هیچ طرحی نباید اجرا شود، تصریح کرد: همه ما در قبال سرمایه مردم و هزینه دولت مسوول هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد: دانشگاه باید با توجه به تعهدات و پروژه‌های زیاد عمرانی، ساز و کار عمرانی خود را نظم ببخشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.