تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

امام جمعه ایلام: بودجه فرهنگی اربعین جدی گرفته نمی شود

امام جمعه ایلام: بودجه فرهنگی اربعین جدی گرفته نمی شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ابراز گلایه از عدم توجه به اعتبارات فرهنگی اربعین در این استان، گفت: زیرساخت های پایانه مهران برای اربعین ۱۴٠۱ باید تجهیز شود و همه دستگاه ها اجرایی برای این مهم اهتمام جدی باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در ستاد ویژه اربعین استان ایلام در شهرستان مهران اظهار داشت: متاسفانه بودجه فرهنگی اربعین به استان فراموش شده که می طلبد به این مهم توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های مهران تجهیز شود، افزود: در حال حاضر این شهر مرزی دارای مسجد و حسینیه است اما باید این مکان ها برای تردد زائران تجهیز شود تا زائران و دوستداران عتبات عالیات که از این مرز تردد می کنند با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه ایلام به عنوان استان معین اربعین انتخاب شده است، می طلبد سایر شهرها و استان نیز در راستای خدمات رسانی به زائران همه توان خود را بکار بگیرند.

کریمی تبار یادآور شد: مسووولان در شهر مهران طوری برنامه ریزی کنند که اگر قرار است موکبی احداث شود، این مهم اجرا و مشکلات احتمالی در این راستا حل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایلام در سنوات گذشته توفیق میزبانی زائران امام رضا (ع) را نیز داشته است که در این راستا مسوولان باید زمینه پذیرایی و اسکان این افراد را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: شیوع کرونا در ۲ سال اخیر سبب شد تردد زائران به مرز مهران کمتر شود که بطور قطع در ۱۴٠۱ با تعداد عظیم جمعیت مردمی و عبور از مرز مهران مواجه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: احتمال اینکه نیمه شعبان شاهد حضور زائران در مرز مهران باشیم وجود دارد که مسولان از هم اکنون تمهیدات لازم را در این راستا اتخاذ کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.