تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

۲ نوروزگاه در ایلام دایر می شود

۲ نوروزگاه در ایلام دایر می شود
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: نوروزگاه های عید سال ۱۴۰۱ به علت شیوع ویروس کرونا در ۲ شهرستان ایلام و دره شهر برگزار می شود.

 

عبدالمالک شنبه زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نوروزگاه های اصلی عید سال ۱۴۰۱ در شهرستان ایلام به مدت ۹ روز و در دره شهر به مدت پنج روز برگزار می شود و در سایر شهرستان ها نیز برنامه های مفرح متناسب با عید نوروز در کانون های جمعیتی و اماکن پربازدید اجرا خواهد شد.

وی افزود: برنامه های نوروزگاهی از دوم یا سوم عید نوروز عصرها در اماکن از پیش تعیین شده با حضور هنرمندان محلی برای مردم برگزار می شود که در این برنامه ها موسیقی محلی، مسابقه، شعرخوانی محلی، نمایش و دیگر برنامه های مفرح و شادی بخش برای مخاطبان پخش خواهد شد.

شنبه زاده ادامه داد: در نوروزگاه شهرستان ایلام که در محوطه قلعه والی برگزار خواهد شد، از هنرمندان اقوام مختلف استان ایلام با گویش ها و البسه محلی برنامه های سنتی خاص مناطق خود را برای حضار اجرا می کنند و در واقع نوروزگاه ایلام تلفیقی از اقوام و قبایل مختلف استان است.

وی یادآور شد: در کنار نوروزگاه ها نمایشگاه های صنایع دستی شامل ۱۰۰ غرفه در شهرستان های مختلف استان دایر می شود که در این نمایشگاه ها، غرفه داران صنایع دستی و محصولات تولیدی بومی استان را به معرض دید گردشگران نوروزی قرار می دهند و این نمایشگاه ها از ۲۹ اسفندماه فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال رایزنی هستیم تا هنرمندان شاخص محلی خوان کشور چون خوانندگان کُرد، لر، لک، عرب و سایر هنرمندان شاخص محلی را به استان ایلام به منظور اجرای برنامه برای گردشگران نوروزی دعوت کنیم و این موضوع در دست پیگیری است.

شنبه زاده گفت: موزه های استان شامل باغ موزه دفاع مقدس، کاخ تاریخ کشاورزی فلاحتی، قلعه والی، موزه حیات وحش محیط زیست، موزه سنگ و سنگواره واقع در اداره کل فنی و حرفه ای و موزه تاریخ باستان شناسی دره شهر نیز آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

وی اظهار داشت: خانه های بومگردی و اقامتی، مهمان پذیر و هتل، کمپ های اقامتی و زائرسراهای امامزادگان نیز آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی هستند ولی پذیرش و استقرار مهمانان نوروزی به علت شیوع کرونا در مدارس امکان پذیر نیست./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.